Koni FSD op Cooper S Roadster

Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Koni FSD op Cooper S Roadster

01 dec 2022, 11:59

De Roadster is als hij weer uit de stalling komt bijna 10 jaar oud. De dempers zijn nog droog, maar hebben dezelfde leeftijd. Ik zit te denken over een upgrade naar Koni FSD’s, zie http://j13187.servers.jiffybox.net/com/ ... l.-jcw-r59

Iemand ervaring mee op een MINI?
Laatst gewijzigd door Rallye op 17 mei 2023, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Koni FSD op Cooper S Roadster

03 dec 2022, 11:57

Ik heb er geen ervaringen mee, heb ff gegoogled op algemene ervaringen..........https://www.google.com/search?q=ervarin ... e&ie=UTF-8

Heb zelf goede ervaringen met schroefsets van KW en Bilstein.
KW V1 onder R59
Bilstein B14 onder R53 GP
KW V3 onder Honda S2000

Een goedkoper alternatief is een ST X schroefset, is in samenwerking met KW ontworpen, is een soort KW V1 maar dan niet van roestvrij staal.
Zie oa op https://stroevemotorsport.nl/Schroefset/

Het kan allemaal nog veel beter en duurder met bv. KW Competition, Öhlins en Intrax maar dat komt meer tot zijn recht op een circuit.
Het ligt er aan wat je wilt bereiken.
Nieuwe originele schokdempers zullen de auto ook al goed doen maar als de oude niet lekken en de auto rijdt nog niet als een dweil dan kun je jezelf misschien de kosten nog besparen. Eventueel onderstel laten testen op een testbank.
Mijn ervaring met de schroefsets die ik reed is dat je ietsie comfort moet inleveren maar dat je daar een veel stabielere auto voor terug krijgt, niet enkel in bochten maar ook tijdens stevig remmen omdat de auto achteraan nauwelijks meer uit zijn veren komt en vooraan minder duikt.
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: Koni FSD op Cooper S Roadster