Rammelend geluid linksachter - direct wat aan laten doen ?

De 2e generatie vanaf 2006
MiniCoop
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2011, 21:24

Rammelend geluid linksachter - direct wat aan laten doen ?

29 jan 2012, 13:49

Mijn Mini Cooper uit 2007 rammelt linksachter, uit de verhalen op het forum denk ik te concluderen dat het de stabilisator stang is. Ik rij niet zo heel vaak over een slecht wegdek, dus ik wil met reparatie wachten tot de volgende beurt over een half jaar.
Kan dat geen kwaad of loop ik dan risico op een duurdere reparatie ?
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

29 jan 2012, 13:52

Hoi:

Ik denk eerder dat de rubbers links en rechts van de stabilisatorstang uitgesleten zijn.
Heb ik laatst nog gehad.
Maar het kan ook het hulp stangetje zijn vd stabilisator naar de veerpoot.

Gr Roy
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

30 jan 2012, 20:49

Ik denk ook de rubbers, is bij mij net vandaag vervangen!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

31 jan 2012, 15:34

Ik denk niet dat het zoveel kwaad kan, het is wel irritant, en wordt er niet beter op, zelfs als je op erg vlakke wegen rijdt.
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2011, 10:43

31 jan 2012, 21:56

Ik heb toevallig ook een rammelend geluid achter, waarbij men ook dacht dat het de rubbers waren.

Eerst ingevet - nog steeds herrie
Vervangen van de rubbers - nog steeds herrie

Geen idee wat nu te doen :P
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jul 2011, 20:53

31 jan 2012, 23:25

Ik had hetzelfde. Bij mij was het wat Roy al aangaf; waarschijnlijk de rubbers van de stabilisatorstang achter. Kan geen kwaad, maar ga je je wel aan ergeren tijdens het rijden :mrgreen:

Even loshalen en vervangen voor nieuwe of rubbers verdikken met bijv. tape of fietsband, toch Roy >)
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

01 feb 2012, 15:47

Nee, Dennis, stang verdikken, je stond er zelf bij :mrgreen: :mrgreen:
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

01 feb 2012, 20:22

jottemj schreef:Ik heb toevallig ook een rammelend geluid achter, waarbij men ook dacht dat het de rubbers waren.

Eerst ingevet - nog steeds herrie
Vervangen van de rubbers - nog steeds herrie

Geen idee wat nu te doen :P

Denk dat ik hetzelfde heb als jou Ernst. Ik heb die van mij net laten vervangen, en ik hoor het gerammel nog steeds :?
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2011, 10:43

02 feb 2012, 08:07

PimNoordhof schreef:
jottemj schreef:Ik heb toevallig ook een rammelend geluid achter, waarbij men ook dacht dat het de rubbers waren.

Eerst ingevet - nog steeds herrie
Vervangen van de rubbers - nog steeds herrie

Geen idee wat nu te doen :P

Denk dat ik hetzelfde heb als jou Ernst. Ik heb die van mij net laten vervangen, en ik hoor het gerammel nog steeds :?
Mja, was vanochtend nog eens goed aan het luisteren maar het lijkt ook wel een beetje op iets uit de kofferruimte. Ik denk dat ik dit weekend gewoon alles eruit gooi en dan de hoedenplank even vast tape. Kijken of ik dan nog steeds geluiden hoor :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

02 feb 2012, 12:01

ik had ook een rammel op de achteras van de Clubman, maar dat bleken uiteindelijk de schokbrekers van de KW schroefset te zijn. Toen die vervangen waren was de rammelm weg. Het hoeft dus niet altijd de rubbers te zijn van de stabi.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

Re: Rammelend geluid linksachter - direct wat aan laten doen

01 dec 2015, 16:43

Ik heb deze rammel nu volgens mij ook, maar dan rechtsachter. Precies zoals jullie het beschrijven. Ik ga er binnenkort naar laten kijken. Kan nu in ieder geval alvast een richting aangeven waarin gezocht kan worden. :icon_top:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”