Mening over tunen R56
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Mening over tunen R56
Na zo'n dag als vandaag wacht ik toch liever nog ff
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Daar moet je allemaal niet in trappen. Ik weet zeker dat ze het van mij weten, maar zolang de computer niets terug meld mogen ze er niets van vinden.
En volgens mij vinden ze het nog leuk ook bij mij
En volgens mij vinden ze het nog leuk ook bij mij
- PjV
- Be Mini
- Locatie: TH
Bericht
Ik heb het gewoon laten doen al heb ik nog garantie, mocht er wat gebeuren dan is dat pech.
Re: Mening over tunen R56
Nou, ik heb uit betrouwbare bron dat ze in Amsterdam een hoofdmonteur hebben die alleen maar onder het kapje hoeft te kijkenWilcoos schreef:Casper, die garantie is onzin. Daar kunnen ze niet achter komen ook al zeggen ze van wel. Alleen de nieuwe diesel modellen (en waarschijnlijk de allernieuwste benzine modellen) van BMW melden iets.
Ik heb het gewoon laten doen al heb ik nog garantie, mocht er wat gebeuren dan is dat pech.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Mening over tunen R56
Sterker nog hij kan het aan me mistlampen zienPjV schreef:Nou, ik heb uit betrouwbare bron dat ze in Amsterdam een hoofdmonteur hebben die alleen maar onder het kapje hoeft te kijkenWilcoos schreef:Casper, die garantie is onzin. Daar kunnen ze niet achter komen ook al zeggen ze van wel. Alleen de nieuwe diesel modellen (en waarschijnlijk de allernieuwste benzine modellen) van BMW melden iets.
Ik heb het gewoon laten doen al heb ik nog garantie, mocht er wat gebeuren dan is dat pech.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Aan mijn onderstel heb ik ook zelf wel eens wat moeten betalen omdat ik er aan gezeten heb, maar als je daar ook gewoon eerlijk in ben en niet moeilijk doet gaat het wel goed.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Mening over tunen R56
Dat is toch logisch ik moet ook niet komen met me Akra is lek of me Cobra R set moet aan gepast worden valt dat onder de garantie? Dat weet je nou eenmaal maar ik heb niets getuned aan me blok en dan moet je niet zeggen dat het wel zo is lijkt me omdat je een kastje ziet zitten van een OEM onderdeel
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Was niet direct het onderdeel zelf, maar iets wat er mee in verbinding stond.
- KeesH
- Nieuwsgierig
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Volgens Beek komt het vaker voor dat een bougie stuk gaat, in mijn geval stuk porselein afgebroken rond centrale elektrode, agv het feit dat de bougie kan zijn gevallen in de fabriek. Ik heb nu "koudere"bougies en geen problemen meer gehad.
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Na hoeveel km? Wie was de tuner? En welk blok?
Koudere bougies wordt idd wel vaak aangeraden bij S-jes, vaak worden er dan bv jcw bougies gebruikt.
Koudere bougies wordt idd wel vaak aangeraden bij S-jes, vaak worden er dan bv jcw bougies gebruikt.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Afgezien dat mijn blok in de puin gelopen is had ik elke keer gezeik met beroerd lopen en wel tientallen keren naar Den-Haag gereden en dat is een pokke eind voor mij en ben nu zo blij dat alles loopt zoals het hoort te doen.
Mini is nu wel minder explosief en dat mis ik nog steeds wel een beetje maar hij rijd eigenlijk beter zonder als met Beek software.
Als je toch gaat tunen zou ik de auto ergens achterlaten die software op maat maken en je auto de hele dag gaan testen enz enz en niet zomaar ff een bestandje kopiëren en plakken
Mening over tunen R56
nou succes dan :-DDito schreef: Na tuning wil ik liever geen problemen in de trent van , tsja dat kun je hebben na tunen.
Afgezien dat mijn blok in de puin gelopen is had ik elke keer gezeik met beroerd lopen en wel tientallen keren naar Den-Haag gereden en dat is een pokke eind voor mij en ben nu zo blij dat alles loopt zoals het hoort te doen.
Mini is nu wel minder explosief en dat mis ik nog steeds wel een beetje maar hij rijd eigenlijk beter zonder als met Beek software.
Als je toch gaat tunen zou ik de auto ergens achterlaten die software op maat maken en je auto de hele dag gaan testen enz enz en niet zomaar ff een bestandje kopiëren en plakken
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Mening over tunen R56
Mensen die ik ken met een "standaard" software tuning moeten allemaal enkele keren terug om dingen anders af te stellen omdat de auto niet goed loopt (stotteren,pingelen,stationair bijna uitvallen,rook wolken uit uitlaat weet ik veel wat nog meer allemaal.)
Ik zie trouwens de naam Fasttech niet genoemd en denk dat die jongens ook erg net werk leveren maar heb zelf geen ervaring met hun.
Ik zie trouwens de naam Fasttech niet genoemd en denk dat die jongens ook erg net werk leveren maar heb zelf geen ervaring met hun.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mening over tunen R56
Ik lees ook dat Wilco schrijft "standaard word de mini te warm"
Ik heb olie temp meter en stamp behoorlijk door maar vind juist de olie temperatuur helemaal goed blijven en kom nooit boven de 100 graden en eigenlijk ook zelden over de 90 graden dus weet niet wat Wilco bedoelt maar volgens mij zijn het hele normale temperaturen als ik zie dat ik de r53 wel op 120 kreeg :-D
Ik heb olie temp meter en stamp behoorlijk door maar vind juist de olie temperatuur helemaal goed blijven en kom nooit boven de 100 graden en eigenlijk ook zelden over de 90 graden dus weet niet wat Wilco bedoelt maar volgens mij zijn het hele normale temperaturen als ik zie dat ik de r53 wel op 120 kreeg :-D
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mening over tunen R56
ah ok dat heb ik nooit gemeten onderweg :-D
Maar belangrijkste is toch gewoon dat je olie op een goede temp blijft.
Maar belangrijkste is toch gewoon dat je olie op een goede temp blijft.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors