Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

De 2e generatie vanaf 2006
keule330
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:30

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

13 okt 2015, 20:44

Hoi daar,

Lees mijn probleem maar eens op mijn forum. Ik lees nu net dat je de distributieketting onder garantie vergoed hebt gekregen. Mag ik vragen hoe je dit hebt kunnen bereiken? Mijn -import- auto is van mei 2009 mt 105.000 km namelijk dus zelfs nog iets jonger.
Er bleek tevens bij mij een bougie stuk; het porseleinen ringetje net boven elektroden van de bougie zat los (valt niet echt op) en daardoor kon er geen goede ontsteking plaatsvinden
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

14 okt 2015, 09:42

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Het vermogen kwam niet lekker soepel. Als ik ineens het gas in trapte, dan schokte en blafte die weleens, dikke zwarte rookpluim aan de achterkant en ghaaaaaaaaaaaaan.
Nu heb ik echter enkel dingen gedaan, dat ik niet meer weer wat echt de oplossing is/was.

Ik heb beide carterontluchtingen afgekoppeld, er komt dus geen oliedamp meer in de inlaat die voor de roetafzetting zorgt.
Ik heb de divertervalve vervangen, echt een klein klusje! Die heb ik vervangen voor een GFB-DV+.
Ik heb de bougies vervangen en ben een paar keer over de Nurburgring heen gefietst. Dus die is goed los nu :)

Ik denk dat de carterontluchting het meest heeft gedaan. Ik heb geen nieuwe roetafzetting meer. Aan de oude roetafzetting heb ik nog niets gedaan.
De motor loopt soepel en prima nu.
Dit mag overigens niet voor de APK, maar is makkelijk terug te bouwen in mijn geval :)
Een catchcan is wel legaal en ook makkelijk te installeren.

Weet dat je topvermogen rond de 5500rpm ligt, dus door tot 6500 heeft geen zin :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
keule330
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:30

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

16 okt 2015, 19:33

lol, een mini die ok is is toch wel meer dan cool en dat mag wat kosten toch?

Die diverter valve heb ik opgezocht kost toch weer ff minimaal 124,00 incl verzendkosten, laat ik even voor wat het is en zet ik op m'n verlanglijstje :)
van die toeren wist ik niet, zal er rekening mee houden en de catchcan van 175,00 tja ook ff de moeite waard om er over na te denken.

dank voor de tips BMX!
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 09:58

Bedankt voor de reacties. Had me niet geabonneerd op het topic dus even uit het oog verloren.

Gisteren op de snelweg accelereerde ik vol gas in zijn 6 bij 105 km/h en bokte hij 2 keer en zag ik een wit/grijze rookpluim achter me. Daarna trok hij wel verder. IK dacht al eerder rook te hebben gezien, maar nu weet ik het dus zeker.

En dit klinkt heel erg als jouw probleem @BMX! Ben ondertussen ook bij Beek racing geweest en die wijzen naar het inlaat traject, die is echt behoorlijk vervuild. Het blaf-rookpluim festijn is tijdens de proefrit echter niet geconstateerd.

Wil dus iig toch de inlaat laten reinigen. Dus ook de diverter valve en maar meteen een catch can, hmmm :o En de Nurburgring natuurlijk :)

@keule30: dat was een pittige reparatie las ik :shock: Heb mijn auto gekocht met een half jaar Autotrust 'garantie' (verzekering). Specifiek om het distributieprobleem te ondervangen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 16:21

Zorg meteen voor een oplossing op je carterventilatie!!!!!
Die is namelijk de boosdoener ;)

Je kan ook gewoon ergens van ebay een catchcan afhalen voor een €30... Doe je er wat staalwol in en klaar, heb je hetzelfde.
Waarom een catchcan zo duur moet zijn snap ik nog niet helemaal. Ben nog nergens eens goed overtuigd waarom het meer dan €50 zou moet kosten.
Optie 1
Optie 2
Optie 3

Kan ook iets anders verzinnen, zoals de leiding intern afdoppen en aan de onderzijde een gat in maken. Dan zien ze t tijdens de APK niet en dan mag t allemaal gewoon.
Als je dat een beetje handig aanpakt, is het zelfs gratis op te lossen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 21:11

Thanks voor je post. Uiteindelijk knutsel ik niet zelf aan mijn auto, daar ben ik niet handig genoeg voor. Maar die cath can moet er wel komen, ja.

Hopelijk is het probleem nu in ieder geval wel op te lossen, het loopt toch al even. Heb op de Mini Mac meet een adres gekregen van een monteur in Dongen dus ga die maar eens bellen.
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 21:45

bij TVM dongen?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 21:46

Anders weet ik nog een leuke klusschuur in Veghel :mrgreen:
En anders bij ons thuis op de stoep komt t ook wel goed met de catch can of andere (kleine) dingen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 22:10

Martijnmini schreef:bij TVM dongen?
Ja inderdaad. Nog niet geweest hoor, werd alleen getipt.
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

24 okt 2015, 22:13

BMX schreef:Anders weet ik nog een leuke klusschuur in Veghel :mrgreen:
En anders bij ons thuis op de stoep komt t ook wel goed met de catch can of andere (kleine) dingen
Aha, wel handig dus :) De klusschuur is toevallig ook vlakbij jouw thuis op de stoep? :D

Maar Veghel is niet ver van Den Bosch iig!
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

08 mei 2016, 09:45

Inmiddels al weer even geleden, maar had de uitkomst nog niet vermeld. Ik heb de inlaat laten walnut blasten en... Probleem verdwenen als sneeuw voor de zon!

Dit had ik al veel eerder moeten doen, mja, was toch een eindje rijden en je laat de auto een dag staan. De terugweg was echter fantastisch want hij heeft nog nooit zo goed gereden als nu! Perfect, een echte aanrader dus.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

08 mei 2016, 10:10

Even een Oil Catch Tank monteren dan duurt het langer voordat je weer issues krijgt.
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

08 mei 2016, 22:24

fijn dat het is opgelost iig.
Waar heb je dat laten doen? enn is het een kostbare klus?

Ik heb het idee dat de mijne ook nog wel eens aan de beurd gaat komen.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

08 mei 2016, 23:17

Is een groupsbuy topic over. Walnut blast. Aantal zijn al bij Ton in Swifterband geweest.
Ivanzoomski
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:38

Re: Clubman Cooper S houdt in (met rollenbank uitdraai)

08 mei 2016, 23:20

Klopt inderdaad, is een group buy. viewtopic.php?f=57&t=35248

Ik ben bij Pascal geweest. Kost 250,- en had nog een leenauto voor een dag voor 25,-. Beste investering in de Mini tot nu toe!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”