Montage trekhaak onder een Clubman

De 2e generatie vanaf 2006
Boxbalnederland.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2015, 14:03

Montage trekhaak onder een Clubman

09 sep 2015, 16:28

Zoals het onderwerp al luid wil ik graag een trekhaak laten monteren onder mijn clubman.
Ik zoek eigenlijk iemand die dit ook al eens heeft gedaan bij een clubman.
Ik neem aan dat het een afneembare moet zijn aangezien het kenteken achter de trekhaak anders zit.

Ik las wel iets over dat er al een kabelboom aanwezig was achter de bumper/voorbereid?
Wel heb ik de zekeringkast voorin bij de passagierskant bekeken en daar is zit wel een zekering in bij het symbool van een trekhaak.

Wie heeft voor mij wat tips en waar ik het kan bestellen?
Mijn dank is groot.
:dansen
Roland B
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Katwijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jul 2015, 19:05

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

09 sep 2015, 17:49

Hier even op inhakend, mag je een trekhaak monteren als er op je kenteken bewijs niks staat ingevuld voor een aanhanger???
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

09 sep 2015, 21:22

Ik heb op mijn R55D een afneembare trekhaak laten monteren.
Nooit geen meldingen zoals ik in de R56 had na het plaatsen van een zelfde soort afneembare trekhaak, dus ik denk idd dat die voorbereiding er al is.
Af fabriek is de trekhaak nml ook te bestellen op de Clubman in tegenstelling tot de R56.
(Niet dat dat me tegen gehouden heeft om 'm toch te plaatsen ondanks dat er geen melding was op het kentekenbewijs)
Voor de R56 ben ik naar Antwerpen geweest, meteen een dagje centrum aan vast geknoopt aangezien die verbinding super is. Naam en adres zou ik moeten opzoeken.
Voor de Clubman ben ik via www.trekhaakcentrum.nl geslaagd en een zeer goede montagepartner getroffen dichtbij huis.
Kan je trekhaakcentrum dus zeker aanraden.
Ik heb trouwens een Westfalia afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

09 sep 2015, 23:43

Voor wat betreft de Westfalia afneembare trekhaak, die kan ik ook aanraden, zit onder mijn R56 Cooper, zeer tevreden mee en als je de kogel verwijderd zie je geen delen van de trekhaak meer omdat alles wegvalt achter de bumper. Ook contact doos kun je wegklappen achter de bumper.
Boxbalnederland.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2015, 14:03

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

18 sep 2015, 09:45

Bedankt voor jullie reacties!

Monteur van BMW gaat hem volgende week zaterdag voor mij monteren. :rijden :dansen
Johnbiek
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 dec 2015, 11:08

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

18 nov 2016, 09:20

Ik ben ook van plan een trekhaak te monteren, maar is het ook noodzakelijk om hem aan te melden bij het canbus systeem?
John
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Montage trekhaak onder een Clubman

18 nov 2016, 13:19

Geen idee maar verwacht wel dat het kastje via de Can-Bus aangesloten moet worden,

dit is de kabelset (13p) die ze gemonteerd hebben bij mijn Westfalia afneembare trekhaak.

http://westfalia-trekhaak.nl/ecs-kabels ... t-mini-nl/

Anders de vraag gewoon bij bv Westflia of ander merk trekhaak neer leggen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”