Interval instellen ruitewissers

De 2e generatie vanaf 2006
puravida81
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jul 2013, 15:32

Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 08:39

Ik heb vorige week een nieuwe Mini gekocht (Mini One 1.4 MKII). Ik heb 2 standen (interval) op de ruitewissers zitten. Snel en heel snel. Is dit nog op enige wijze in te stellen?

Daarnaast gebeurt er niks als ik de spiegel (buiten) wil afstellen. De knop reageert niet.

Iemand enig idee?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 08:44

is het niet zo dat er 1 interval is waarbij je hendel omhoog beweegt en de andere 2 met de hendel naar beneden bewegen?

Bij de spiegel bediening zit een schuifje die je naar links schuift om de linker spiegel met de knop te kunnen bedienen en naar rechts schuift om de rechter spiegel te bedienen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Depolsjes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2016, 22:18

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 10:22

Indien met sensor, dan is de interval in het menu te bedienen/aan te passen. Niet heel handig en best omslachtig, i.t.t. bijvoorbeeld VAG auto's.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 10:24

zijn wel meer dingen omslachtig bij Mini


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Depolsjes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2016, 22:18

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 10:29

Afbeelding

Succes!
puravida81
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jul 2013, 15:32

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 10:33

Depolsjes schreef:Indien met sensor, dan is de interval in het menu te bedienen/aan te passen. Niet heel handig en best omslachtig, i.t.t. bijvoorbeeld VAG auto's.
Oh, daar ga ik vanmiddag eens naar kijken. De verkoper meldde al dat ik vanalles kon aanpassen in de menu's maar tot nu toe heb ik enkel de datum/tijd kunnen wijzigen (ik kwam niet verder in de menu's).

Ook zal ik de spiegels eens proberen te stellen zoals gemeld. Wordt vervolgd :icon_top:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 13:17

Indien je een regensensor hebt, dan heb je een drukknopje (de tip van de hendel) op de rechterhendel om de ruitenwissers via de sensor aan te sturen. En dat is dan variabel aan de hoeveelheid regen die de sensor detecteert. De gevoeligheid van de sensor kun je dan in de BC aanpassen. De snelheden op de hendel (naar boven bewegen) zijn inderdaad snel en heel snel, en de hendel naar beneden is 1-malig wissen.

Oh, en sommige menu-opties kun je pas bij als de motor draait, en voor andere moet de MINI alleen op contact staan (dus motor uit; maar wel een keertje op de startknop geduwd, zonder koppeling en rem ingedrukt te houden)....
puravida81
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jul 2013, 15:32

Re: Interval instellen ruitewissers

20 mei 2016, 21:20

Robert schreef:Indien je een regensensor hebt, dan heb je een drukknopje (de tip van de hendel) op de rechterhendel om de ruitenwissers via de sensor aan te sturen. En dat is dan variabel aan de hoeveelheid regen die de sensor detecteert. De gevoeligheid van de sensor kun je dan in de BC aanpassen. De snelheden op de hendel (naar boven bewegen) zijn inderdaad snel en heel snel, en de hendel naar beneden is 1-malig wissen.

Oh, en sommige menu-opties kun je pas bij als de motor draait, en voor andere moet de MINI alleen op contact staan (dus motor uit; maar wel een keertje op de startknop geduwd, zonder koppeling en rem ingedrukt te houden)....
Bedankt voor je informatie! Die knop had ik inderdaad gemist. 1 keer indrukken en hij wist om de paar seconden, precies wat ik zocht! :icon_top:

De opties in de menu's waren wat uitgebreiden nu de motor aanstond. Nog niet erg uitgebreid (km/ml, temp, datum). Ik hoorde de verkoper ook zeggen dat je iets met de verlichting kon instellen (staat ook in de handleiding) maar die optie heb ik nog niet voorbij zien komen :roll:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”