R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

22 mei 2016, 22:07

Hallo,

Auto is R56 S LCI met Xenon standaard. Vind de stadlichten / dagrij en mistlampen dan veel te geel. Heb bij mijn Audi A3 2015 de mistlampen vervangen voor LED omdat daar ook de mistlampen te geel zijn. Mistlampen gebruik je nooit maar de thuiskomverlichting (dus daarbij de mistlampen) van de A3 blijven in donker 30 seconden aan dus vandaar ze vervangen voor LED passend in de H8 fitting met canbus en staat super.
Dus hetzelfde bij de MINI gedaan, daar zit standaard H8 halo in en die dus vervangen voor LED met canbus. Ook de stadslichten voor LED vervangen, en de kentekenplaat verlichting vervangen voor LED.

Nu gaan bij het starten van de auto met de Xenon koplampen aan, (dus de handle in stand 2) de mistlampen paar keer knipperen (schakelaar staat dus niet aan!) en vervolgens gaan ze uit en branden niet meer. En krijg melding op de toerenteller in het display. Volgende week krijgt de auto een beurt en wellicht kan de dealer het uitzetten maar of ze dan uitblijven?

Iemand enig idee waar het aan kan liggen. En of na reset het uit blijft?
En ja de H8 hebben canbus.!
Alvast bedankt.
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
dvb69
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2016, 18:15

Re: R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

12 jun 2016, 23:11

Geen reacties? Heb je het inmiddels weten op te lossen?

Lijkt mij ook een slimme mod. Ik heb dezelfde configuratie. Tks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mini Cooper S Cabrio (2010), R57 (N18) :icon_top:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

12 jun 2016, 23:26

Kan maar zo van de "cold bulb check" komen. Oftewel de koude controle van de lampen door de boordcomputer. LED heeft veel minder spanning nodig om te gaan branden als een gloeispiraal. Denk dat je ze daarom al ziet branden/knipperen.

De "bulb checks" (de koude en warme) zijn middels NCS-software uit te schakelen, maar weet niet of de dealer dat ook voor je wil doen. Je krijgt dan immers geen meldingen meer over kapotte lampjes, en daarmee raak je een stukje veiligheid kwijt.
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Re: R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

13 jun 2016, 13:59

BMW dealer gaf idd aan dat het de check is die er even spanning door stuurt ter controle en dat daardoor de foutmelding ontstaat. Logischerwijs (veiligheid idd) kan of willen ze deze niet uitschakelen en wil dat zelf ook niet.

De automaterialen zaak waar ik ze gekocht heb (ook op internet te bestellen bij Xenonlamp.nl) kon voor mij een kabelsetje met weerstanden bestellen. Blijkbaar hebben de lampen met canbus niet genoeg weerstand. Deze laten komen en blijken de stekkers niet op elkaar te passen terwijl overal op staat H8. Dan beland je dus in een "knip en plak" verhaal en dat vindt ik geen oplossing.

Na 4x op en neer rijden en twee keer de auto op de krik besloten alles weer in te leveren.
Vervolgens er heldere, in de buurt van de xenon komende, H8 in gezet voor de deur bij de automaterialen zaak om te kijken of kleur goed was. Foutmelding uiteraard weg.
Er schijnt wel een plug en play systeem te zijn vertelde de behulpzame medewerker maar dat kost dan 150 euro, verkochten ze ook voor BMW. Gezegd dat hij daar dan mooi op tijd mee kwam maar ik daar niet meer op ga wachten en het eerst zo laat.
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
dvb69
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2016, 18:15

Re: R56 LCI S mistlampen voor led vervangen - probleem!

13 jun 2016, 14:41

Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent..
Hoe bevallen de nieuwe H8's? Lijkt dat beter dan de originele?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mini Cooper S Cabrio (2010), R57 (N18) :icon_top:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”