Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

De 2e generatie vanaf 2006
JelmerVisser
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hillywood
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jan 2012, 13:02

Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

27 mei 2016, 15:29

Beste mede miniliefhebbers,

wie weet de oplossing om van de krassen van ons navigatiescherm af te komen.

Ik heb het dan over het wat matte navigatiescherm in de centrale ronde unit in het midden van het dashboard waaromheen de kilometerteller zit.

Heb geprobeerd het scherm een beetje te polijsten met Monello Finale (een hele fijne polijstcrème) maar dat werd er niet beter op... toen wat zachte vloeibare was er op maar ook dat lost de krassen natuurlijk niet op....

Bij de dealer vertelden ze me dat ze veel schermen met krassen zien en dat zij er geen andere oplossing voor hebben dan de hele unit te vervangen van bijna 800 EURO... waarom verbaast me dat niet... :)

Bedankt voor succesvolle tips!

Grt, Jelmer.
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010 8)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

27 mei 2016, 15:32

hmm dat is zuur ja.
ik ben ook altijd erg voorzichtig met afnemen zodat het kras vrij blijft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

27 mei 2016, 16:55

ik zou er persoonlijk niets aan doen en al zeker geen druk op zetten met een dap


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
doubledutch
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2015, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

30 mei 2016, 12:05

Wij hebben met onze Mini exact hetzelfde irritante probleem.
Huiverig zelf met poetsmiddelen aan de slag te gaan omdat een eerdere poging de krassen
alleen maar erger maakte
Onlangs Spanky benaderd die ook geen oplossing wist.
In mijn naiviteit dacht misschien dat een handige sleuteraar de unit uit elkaar kon halen,nieuw
stukje kunstglas erin en klaar is kees maar dat lijkt te simpel gedacht.
Op 15 mei moet de mini sowieso voor onderhoud naar een minidealer,heb inmiddels daar het probleem voorgelegd en ze gaan ernaar kijken.
Ik meld me nadat ik de bevindingen heb van de dealer.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

30 mei 2016, 12:11

maar hoe krijgen jullie dan krassen op het scherm?
Van mij zag er in beide mini's als nieuw uit namelijk.
alleen afnemen met licht vochtige microvezel doek is voldoende om het schoon te houden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 okt 2015, 21:04

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

30 mei 2016, 19:31

Dat vroeg ik mij ook af. Heb geen navi, maar kleef mijn navi met regelmaat middels zuignap op de centrale teller, en heb niet de minste krassen op de teller...
JelmerVisser
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hillywood
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jan 2012, 13:02

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

03 jun 2016, 13:43

Vorige eigenaar had wellicht mooie scherpe nagels?

Heb inmiddels ook wat tips binnen na mijn post op het carcleanforum en daar zit wel wat tussen om de matte laat eerst weg te polijsten en daarna een beschermfolietje zoals dat voor iPads verkocht wordt er op te plakken, weer als nieuw zegt men.

Ik ga ermee aan de slag.

Grt, Jelmer.
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010 8)
doubledutch
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2015, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

15 jun 2016, 16:19

Jelmer,

De krassen voorgelegd aan de mini-dealer.Omdat het om een led-scherm zou er geen middel bestaan om die krassen te verwijderen.Dat is behoorlijk balen omdat die krassen zeer hinderlijk zijn.De enige oplossing van de dealer is een nieuwe unit ad iets van eu 800.
Benieuwd of jouw methode werkt.
Ik hoor wel.Bvd
doubledutch
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2015, 17:48

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

16 jun 2016, 20:46

Jelmer,

Ik heb me verder verdiept in het krassenprobleem omdat ik het doodzonde vond van het oorspronkelijk goed ogende navi-scherm.Mijn krassen waren grijze strepen en in het midden een grijze waas.Op het internet vond ik uiteindelijk dat sommige ledscherm-schoonmaakmiddelen dergelijke strepen en een waas achterlaten wat uiteindelijk overblijfselen van dat led-scherm schoonmaakmiddel zou zijn.De remedie is dat scherm te reinigen met een vochtige microvezeldoek.
Dus dat heb ik gedaan en tot mijn grote vreugde verdwenen mijn krassen waarbij ik wel flink moest aanzetten.
Misschien heb je wat aan bovenstaande.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ???

16 jun 2016, 22:00

Maar dan nog, hoe krijg je dan op die plek krassen... :o
't Is geen touchscreen, en als je dat dan al dacht.... waarom dan gelijk krassen maken? :shock: Of de vorige eigenaar heeft bijvoorbeeld een hond in de MINI achtergelaten, en de hond ging "effe los".

Maar met machinaal polijsten van het schermpje zou ik wel uitkijken, dan is het LED-scherm vlot naar de haaien als je er iets teveel druk opzet. De optie om er een screenprotector op te plakken klinkt best handig! Desnoods koop je 2 screenprotectors, en probeer je eerst uit zonder polijst. Beoordeel je het resultaat na een paar dagen (om ook luchtbelletjes de kans te geven om te ontsnappen). En als het je niet zint, dan kun je alsnog proberen met polijsten...
JelmerVisser
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hillywood
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jan 2012, 13:02

OPGELOST :) Re: Krassen navigatiescherm, hoe op te lossen ??

01 aug 2016, 11:36

doubledutch schreef:Jelmer,

De krassen voorgelegd aan de mini-dealer.Omdat het om een led-scherm zou er geen middel bestaan om die krassen te verwijderen.Dat is behoorlijk balen omdat die krassen zeer hinderlijk zijn.De enige oplossing van de dealer is een nieuwe unit ad iets van eu 800.
Benieuwd of jouw methode werkt.
Ik hoor wel.Bvd
OPGELOST :) :icon_top: :icon_top: :icon_top:

Heb vandaag heeeel voorzichtig met mijn nieuwste monello doek (rood) en monello finale (https://www.carclean.nl/product/Monello ... 105_101576) in verschillende stappen en zonder te veel druk uit te oefenen ons scherm krasvrij gekregen.

Heb een klein microvezeldoekje voor de hoekjes gebruiken en een paar wattips voor langs de randjes.

Het scherm is krasvrij, de kleuren zijn veel helderder en als het scherm uit staat is het minder mat dan voorheen maar zeker niet glanzend.

Ben voor nu zeer tevreden en wij gaan er niet meer met onze vingers aanzitten.

Grt en veel succes voor hen die ook aan de slag gaan.
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010 8)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”