Met spoed hulp gezocht met probleem Cooper JCW

De 2e generatie vanaf 2006
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Met spoed hulp gezocht met probleem Cooper JCW

10 jul 2016, 14:21

Hallo allen,

Lees al enige tijd mee, zal mij op een later moment voorstellen, maar voor nu heb ik een probleem met mijn vorige week aangeschafte Cooper JCW uit 2012 (N14 blok). Net 47000 gelopen.

Ik heb nu voor de derde keer de rode waarschuwing 'te lage oliedruk' gekregen. Oliepeil is verder prima in orde. Na opnieuw starten verschijnt de waarschuwing niet opnieuw.

Vandaag is hier de waarschuwing 'hoge accu ontlading' bijgekomen. Tevens blijft de ventilator minstens 5 minuten nadraaien. Ook nu net na een stukje van hooguit 3km.

Na aankoop direct langs Beek auto racing gereden om te laten luisteren naar het blok dat een licht tikkend geluid maakt. Dit was echter volkomen normaal, dus de ketting zal waarschijnlijk nog goed zijn.

Ik hoop dat jullie hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen en vooral of er nog mee door te rijden is omdat de waarschuwing oliedruk te laag er niet altijd is. De hoge accu ontlading waarschuwing blijft wel staan.


Bvd,

Jeffrey
Laatst gewijzigd door JeffreyRS op 10 jul 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Met spoed hulp gezocht met probleem Cooper JCW

10 jul 2016, 17:41

Ok bedankt voor de tip. De ventilator slaat al aan terwijl de motor nog niet eens warm is.
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Met spoed hulp gezocht met probleem Cooper JCW

10 jul 2016, 18:03

Nee die is het niet. Airco is niet aan geweest. Lees her en der dat meer mensen het hebben en er niks aan doen. Maar het lijkt me niet iets dat normaal is.
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Met spoed hulp gezocht met probleem Cooper JCW

15 jul 2016, 12:15

Eergisteren de auto laten uitlezen en het systeem gaf 17! foutmeldingen door. Van lage oledruk tot de airco die het niet zou doen, maar het gewoon deed.

Alle foutcodes zijn gewist en sindsdien geen foutmeldingen meer gezien.

Nu wel een nieuw probleem. Bij koude start schiet het toerental naar 2500tpm. Morgen wordt hij opnieuw uitgelezen om te kijken wat dit nu weer is..

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”