Lijstje met vragen Cooper S R56

De 2e generatie vanaf 2006
Thomas v/d B
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2016, 16:43

Lijstje met vragen Cooper S R56

14 jul 2016, 12:21

Goede middag,

Ik ben bezig met een aantal dingetjes voor mijn MINI en heb daar wat vragen bij.

1. Mijn elec opklapbare spiegels lopen zo nu en dan vast. als ik ze dan opnieuw in en uit klap dan doen ze het wel goed. Waar ligt dit aan en hoe verhelp ik het?

2. De taal van mij spraakbediening is Duits en mijn radio staat in het Engels. is dit via een OBD computer te wijzigen om moet je hiervoor langs de dealer? (Ik heb geen ingebouwde navi)

3. Zijn er opties die via OBD aan en uit te zetten zijn en heeft iemand daar een manual voor?

4. Is de ingebouwde navi achteraf in te bouwen zonder al te veel aan te passen? Ik had al iets gelezen over kastjes die een soort vrijgeef code ingebouwd hebben waarmee je dus ook "gratis" kan updaten?

5. Is het bereik van een sport antenne (korte) anders dan die van de standaard?



Ik heb al veel gelezen op het forum en ik weet dat er een aantal vragen min of meer al behandelt worden. Echter heb ik nog niet echt uitsluitende antwoorden kunnen vinden.

Alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd!
katan01
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 apr 2016, 19:02

Re: Lijstje met vragen Cooper S R56

14 jul 2016, 19:29

Vraag 2
Heb ik recent nagevraagd voor mijn uit Duitsland ingevoerde JCW.
Dealer refereert aan een bericht van BMW/MINi, dat zij de spraakmodule niet zodanig kunnen omzetten dat ook de Nederlandse taal beschikbaar is.
Dat geldt voor zover ik heb begrepen in de situatie waarin er GEEN ingebouwde navigatie aanwezig is.
Thomas v/d B
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2016, 16:43

Re: Lijstje met vragen Cooper S R56

15 jul 2016, 08:27

katan01 schreef:Vraag 2
Heb ik recent nagevraagd voor mijn uit Duitsland ingevoerde JCW.
Dealer refereert aan een bericht van BMW/MINi, dat zij de spraakmodule niet zodanig kunnen omzetten dat ook de Nederlandse taal beschikbaar is.
Dat geldt voor zover ik heb begrepen in de situatie waarin er GEEN ingebouwde navigatie aanwezig is.

En dat vind ik dus erg vreemd want ik krijg allerlei verschillende verhalen te horen.
Er zijn mensen die zeggen dat het een kwestie van "even aan de computer hangen" is, en er zijn mensen die zeggen dat het niet kan....

Zelfde verhaal met de inbouw van de navigatie.

Toch nog maar eens wat dieper induiken. Ik ga hem in ieder geval zelf zaterdag aan de OBD van een kennis hangen. Die is autohandelaar en heeft een profi set op de zaak. Eens kijken of we daar een beetje mee uit de voeten komen.

In ieder geval thnx voor je reply!
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: Lijstje met vragen Cooper S R56

17 aug 2016, 00:17

Thomas v/d B schreef: 3. Zijn er opties die via OBD aan en uit te zetten zijn en heeft iemand daar een manual voor?
Alleen als je een speciale kabel of module hebt, niet met de standaard odb lezers. Deze kunnen alleen storingen lezen en resetten (denk aan service intervallen en storingen).
Wil je echt opties programmeren moet je dit met speciale software en kabels doen.
Thomas v/d B schreef: 4. Is de ingebouwde navi achteraf in te bouwen zonder al te veel aan te passen? Ik had al iets gelezen over kastjes die een soort vrijgeef code ingebouwd hebben waarmee je dus ook "gratis" kan updaten?
Alles kan, vaak veel werk en moet je naar de dealer om het een en ander te activeren, maar je kan ook gaan voor een aftermarket versie. Dus ipv de grote klok of de middenconsole een andere radio die navigatie heeft. Er zijn diverse mogelijkheden hiervoor.
Thomas v/d B schreef: 5. Is het bereik van een sport antenne (korte) anders dan die van de standaard?
Yep, maar dit een eigenschap van een antenne, hoe langer de antenne hoe beter je ontvangst. Als je vlakbij de zender zit zul je dit niet merken maar voor de lokale (zwakkere) zenders zal bij de korte antenne het ontvangst sneller minder worden als bij een langere antenne.
Thomas v/d B
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2016, 16:43

Re: Lijstje met vragen Cooper S R56

25 sep 2016, 15:06

Top, Thnx!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”