Betrouwbaarheid Mini D

De 2e generatie vanaf 2006
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Betrouwbaarheid Mini D

02 sep 2016, 14:03

Ik heb zelf een Clubman D, m'n tweede inmiddels. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. M'n eerste was motorisch helemaal stock en daar heb ik ruim 35dkm mee gereden in een dik jaar tijd. M'n huidige heb ik nu bijna 20dkm mee gereden in nog geen 6 maanden. M'n huidige heb ik de dpf en cat van verwijderd en heeft nu custom software (152pk/340Nm). Km stand is 135dkm momenteel. Mijn huidige en vorige Diesel hadden het 1.6 PSA blok, vanaf 2011 zijn ze overgestapt op de 1.6 BMW diesel. Er is ook nog een 2.0 SD (143pk).

Ik haal met een sportieve rijstijl altijd minimaal 1;16,5. Bij een normale rijstijl haal ik easy 1;17,5/18 en als ik alleen maar snelweg rij, 120 op de cruise control is het verbruik 1:21. Met de relatief kleine tank kom je dan alsnog ruim 750km.

En als laatste; m'n Clubman Diesel is te koop. Dus mocht je daar meer over willen weten, stuur me een pb. Huidige km stand is 135dkm, nagenoeg alle opties alleen geen navi en hifi pakket, en half leer. Verder alles, dus xenon, antraciet hemel, stoelverwarming, voorruitverwarming, climate control, pdc, lichtpakket, regen/lichtsensor, MF stuur, cruise control, Bluetooth, aux en USB aansluiting etc etc. En perfect onderhouden in onze eigen garage (GoGarage37, hier wel bekend)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Dan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2016, 08:39

Re: Betrouwbaarheid Mini D

04 sep 2016, 10:25

Even een subject hijack: ben je niet bang dat je vanaf 2017 niet meer door de APK komt zonder DPF?

Ik heb een R56 diesel en de vorige eigenaar heeft de DPF en cat verwijderd; rijdt super maar ik hou er serieus rekening mee dat dat problemen gaat geven als de nieuwe wetgeving rondom dieselfilters en APK per juli 2017 wordt ingevoerd. :|

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”