In mn voorstelrondje zei ik al dat we zoekende waren naar een vervanging van onze huidige BMW 330cD van 2013 die inmiddels bijna 4 ton op de klok heeft.
vrouwlief rijd de meeste km en wil graag n kleinere auto terug, het liefst een mini clubman.
Nu hebben we een mooie gezien, nog net geen ton op de klok en met een 1.6 diesel.
Ik heb al wat zitten googlen en ben er al achter dat de eerste mini's een PSA diesel hadden, de 2011 modellen zouden een BMW diesel hebben, het beruchte N47 blok waar tot 2011 nog al wat problemen waren met de distributie ketting (duur)
Mijn vraag: hoe betrouwbaar is het 1.6 dieselblok wat in de mini van 2011 ligt ? zijn er mensen die er problemen mee hebben of kunnen deze motoren rustig de 3 ton halen als je keurig de beurten doet ?
We willen nl een auto hebben die de 3 of 4 ton kan halen zonder grote problemen.
Aankoop advies Clubman D 2011
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Op mp staat een mooie Hampton clubbie met de onverwoestbare 2.0 SD BMW motor erin. Daar kun je makkelijk een paar tonnetjes mee op de teller zetten en het ding heeft een heerlijk koppel kan ik uit ervaring vertellen !!
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
Zoek bij google maar eens op BMW N47 problemen, daar wordt je een beetje bang van...
Oke, als het goed is zou het kettingprobleem in 2011 opgelost zijn maar je hoort ook al weer andere verhalen, er zijn nog steeds N47 blokken van na 3-2011 die problemen krijgen met de distributie ketting.
Zijn er hier mensen die een mini diesel rijden van bj 2011 en hoe zijn de ervaringen hier mee ? (er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er al 2 ton op hebben staan, wat voor problemen ben je tegengekomen ?
Re: aankoop advies clubman D 2011
ik vraag mij af hoe onverwoestbaar dat BMW blok is, de modellen vanaf 2011 hebben een BMW diesel motor, de N47 serie blokken.ginoceros schreef:Op mp staat een mooie Hampton clubbie met de onverwoestbare 2.0 SD BMW motor erin. Daar kun je makkelijk een paar tonnetjes mee op de teller zetten en het ding heeft een heerlijk koppel kan ik uit ervaring vertellen !!
Zoek bij google maar eens op BMW N47 problemen, daar wordt je een beetje bang van...
Oke, als het goed is zou het kettingprobleem in 2011 opgelost zijn maar je hoort ook al weer andere verhalen, er zijn nog steeds N47 blokken van na 3-2011 die problemen krijgen met de distributie ketting.
Zijn er hier mensen die een mini diesel rijden van bj 2011 en hoe zijn de ervaringen hier mee ? (er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er al 2 ton op hebben staan, wat voor problemen ben je tegengekomen ?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Volgens mij heeft de D een 1.6 PSA, en de SD een 2.0 BMW (N47)... er zijn door het belastingklimaat en de doelgroep van MINI niet zoveel SD's in Nederland, dus ook een stuk minder ervaring met deze motoren.
Berichten over de PSA-motor lopen nogal uiteen: in de Fiësta doen ze het bijv. prima, terwijl men er bij Volvo's juist van gruweld. Eea hangt misschien ook samen met de mate van regeneren, het voertuiggewicht, etc.
Berichten over de PSA-motor lopen nogal uiteen: in de Fiësta doen ze het bijv. prima, terwijl men er bij Volvo's juist van gruweld. Eea hangt misschien ook samen met de mate van regeneren, het voertuiggewicht, etc.
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Vanaf 2011 ligt er een BMW N47C16 in de 1.6 diesels en de BMW N47C20 in de 2.0 diesels.
De N47 familie motoren heeft veel problemen met de distributieketting, vooral de bouwjaren tot 2011
Als ik me goed heb laten informeren dan zijn de PSA diesels tot eind 2010 gebruikt, vanaf 2011 zijn alle diesels BMW blokken
De N47 familie motoren heeft veel problemen met de distributieketting, vooral de bouwjaren tot 2011
Als ik me goed heb laten informeren dan zijn de PSA diesels tot eind 2010 gebruikt, vanaf 2011 zijn alle diesels BMW blokken
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Bij ons ligt de N47C20A (143pk, laat 2011 facelift) in de Mini en tot nu toe geen problemen maar zit pas op 1,5 ton. Heb er binnen de mini community ook nog nooit over gehoord maar dat komt wellicht door het feit dat zoals Martijn aangeeft er weinig SD's rondrijden ?
Deze wagen hebben we wel gekocht met de bedoeling een paar ton op de teller te gaan zetten.
Deze wagen hebben we wel gekocht met de bedoeling een paar ton op de teller te gaan zetten.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 29 nov 2016, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
vanaf 3-2011 moet het beter zijn.
Re: aankoop advies clubman D 2011
welk bouwjaar is de jouwe ? Er zijn gevallen bekend dat er bij 80-100 dkm al problemen waren.ginoceros schreef:Bij ons ligt de N47C20A (143pk) in de Mini en tot nu toe geen problemen maar zit pas op 1,5 ton. Heb er binnen de mini community ook nog nooit over gehoord maar dat komt wellicht door het feit dat zoals Martijn aangeeft er weinig SD's rondrijden ?
Deze wagen hebben we wel gekocht met de bedoeling een paar ton op de teller te gaan zetten.
vanaf 3-2011 moet het beter zijn.
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Culemborg
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Problemen met de Diesel is niet veel over bekend bij MINI want zeker tot de facelift is dat nml de betrouwbare motor van MINI tov de benzine versie (met ketting)
Ik ken althans weinig mensen die problemen hebben of hebben gehad met hun Diesel.
Ik heb een 2009 model (met distributieriem overigens) en zelden een probleem
Ik ken althans weinig mensen die problemen hebben of hebben gehad met hun Diesel.
Ik heb een 2009 model (met distributieriem overigens) en zelden een probleem
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Op t net is weinig te vinden over problemen met de N47 in de mini al kwam ik wel via ebay iemand tegen die het repareren kan, zo weinig zal het dus niet voorkomen...http://www.ebay.de/itm/Mini-Cooper-D-1- ... 1360844916
duur grapje.
duur grapje.
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
ik heb n mooie gezien, Hampton uitvoering en bj 2011, hij staat hier te koop:
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
of deze
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
of deze
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
De Hampton is Altijd onderhouden door Ekris, ff gebeld en geen bijzonderheden in de onderhouds historie, volgens werkorder alleen oliewissel, winterbandjes etc, ze konden mij niet zeggen of er problemen waren met de distributie van de N47 blokken, ze gingen er gewoon niet op in toen ik erover begon.
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
of deze
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
of deze
http://www.autowereld.nl/mini/mini-club ... tails.html
De Hampton is Altijd onderhouden door Ekris, ff gebeld en geen bijzonderheden in de onderhouds historie, volgens werkorder alleen oliewissel, winterbandjes etc, ze konden mij niet zeggen of er problemen waren met de distributie van de N47 blokken, ze gingen er gewoon niet op in toen ik erover begon.
- ajk
- Nieuw Lid
Bericht
Re: aankoop advies clubman D 2011
Deze clubman hier bekend ? Volgens mij is het een ingevoerde auto maar prijstechnisch wel interessant.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
- Jurinho
- Nieuw Lid
- Locatie: Wijchen
Bericht
Re: Aankoop advies Clubman D 2011
Ja, dat is de mijne. Heb ik al gekocht in juni bij die beste man. Alleen vergeet hij m steeds van t internet af te halen. Rijdt fantastisch met alle opties erop die je wil hebben
Ps. Ik schaam me diep maar heb me nog nooit voorgesteld in deze club en rij al 4 jaar mini...
Ps. Ik schaam me diep maar heb me nog nooit voorgesteld in deze club en rij al 4 jaar mini...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors