Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

De 2e generatie vanaf 2006
FlorisB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017, 12:17

Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 12:53

Beste MINI enthousiastelingen,

Ik ben helemaal nieuw op het forum en heb me aangemeld vanwege een prangende vraag omtrent een
R56 Cooper S 2013 die ik op het oog heb. Linkje toegevoegd onderaan deze post ;)
Normaal gesproken zou ik even langs gaan om te kijken, maar gezien de afstand wordt dit een beetje lastig.
Vandaar mijn vraag of het de moeite waard is om ruim 400 km (enkele reis) te rijden.
Dit specifieke model lijkt mij Full Option in combinatie met een wel zeer aantrekkelijke kilometerstand en prijs! Persoon (volgens mij Turkse afkomst) die deze wagen aanbiedt lijkt mij echter een soort dozenschuiver (handelaar), dus de vraag is tot in hoeverre dit betrouwbaar is? Volgens het onderhoudsboekje zou er omstreeks 11.000 km een onderhoudsbeurt hebben plaatsgevonden, echter niet bij een officiële MINI garage. (vind ik persoonlijk vreemd als je zoveel geld neertelt voor een full option cooper s). Laatste onderhoudsbeurt (olieverversing) heeft de verkoper zelf uitgevoerd.
Wat zou jullie advies zijn? 1.) De moeite nemen om er heen te gaan, een proefrit maken en eventueel kopen als alles in orde blijkt te zijn. Of 2.) op basis van bovenstaand deze wagen aan mij voorbij laten gaan? Oh mocht ik voor optie 1 gaan, zijn er dan nog aandachtspunten waar ik extra op moet letten?
Ik verneem graag jullie advies!

Groeten,
Floris (hopelijk toekomstig MINI fanaat)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Utrecht
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 okt 2012, 20:09

Re: Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 13:24

Welkom op het forum Floris!

Ik heb 2 maanden geleden een JCW R56 2011/11 (facelift) geïmporteerd uit Duitsland. Gelukkig is mijn auto helemaal in de orde! Heb toen zelf controle uitgevoerd van wat ik allemaal wist. Ik heb toen 450km ervoor moeten rijden.. Het is natuurlijk per auto verschillend of de auto goed is of niet. Is de auto goed onderhouden? motorisch iets veranderd? ongelukken mee gehad? hoeveel eigenaren? klinkt de motor goed? alle (onderhouds)papieren bij de hand? Dit moet je wel allemaal goed navragen en kijken vind ik, omdat je achteraf geen spijt moet krijgen.

Ik vind het persoonlijk wel raar dat de verkoper maar 20.000km heeft gereden in 4 jaar tijd.. Het kan namelijk ook zijn dat de auto teruggedraaid is, dit weet je namelijk niet.. Het is namelijk strafbaar in Duitsland (van wat ik heb gehoord), maar als men het toch kan doen waarom dan ook niet?

Ik zou het zelf niet doen eerlijk gezegd.. Per jaar 5.000km gereden..? Auto te lang stil gezeten? :p
Import is helemaal niks mee, ben blij met mijn jcw :)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 13:41

Af-fabriek hoort er zwart leer in te zitten.... Tik hem maar in op bimmer.work

Weet overigens niet wat voor conclusie je daaruit moet afleiden. Alle airbags afgegaan in het originele interieur???
FlorisB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017, 12:17

Re: Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 13:59

Dank voor jullie reacties!
Wat betreft de kilometerstand maak ik me niet zo heel veel zorgen. Recent heeft een familielid een Leon Cupra 280 geïmporteerd van 2,5 jaar oud met 9800 km op de teller. (Werkelijk als nieuw) Staat van interieur, profiel van banden, remblokken/schijven verklappen vaak of een auto authentiek is. 150k terugdraaien naar 100K zal minder snel opvallen dan 100k terugdraaien naar 50k. (If you know what I mean).

De kleur van het originele interieur vind ik een scherpe opmerking! Echter, als ik hem invul en de opties bekijk, staat er twee opties tussen waarvan ik niet zeker weet welke de kleur van de stoelen aanduidt:
CODE S42CA COLOUR LINE POLAR BEIGE. Duidt dit op de beige strip, of toch de stoelkleur?
CODE S4CUA INTERIEURFARBE CARBON BLACK. Zou dit betekenen dat de stoelen zwart zijn of heeft dit weer ergens ander mee te maken?

Alvast dank voor het meedenken!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 16:57

Upholstery Leder Lounge/e1 Carbon Black - T9E1

Je kan ook de foto van het interieur bekijken. Ook van het exterieur overigens en dan zie je dat de velgen zilver waren van origine
FlorisB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017, 12:17

Re: Aankoop advies R56 Cooper s 2013 Duitsland

15 feb 2017, 17:02

Super bedankt! Heb al besloten hem te laten staan. Deze auto riekt een beetje ;)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”