Roest onder deurrubber bij de dorpel

De 2e generatie vanaf 2006
Turbomug
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2016, 11:49

Roest onder deurrubber bij de dorpel

08 okt 2017, 14:56

Helaas heeft de R56 ook last van roest bij de velsnaad onder het deurrubber. Ik dacht dat dit alleen het geval was bij de R50-53 maare helaas dus niet.

Het verbaast me trouwens niet dat hier roest ontstaat. Onder het rubber is het permanent vochtig. Dit verbaast me omdat bij mijn andere auto (BMW E90) totaal geen vocht onder het rubber zit.

Ik wil gaan ontroesten maar daarna ook verkomen dat er weer voht onder komt anders zal het binnen de kortste keren weer gaan roesten.

Het lukt me niet de foto zichtbaar te maken hier. Op de link klikken en je ziet de foto.

https://myalbum.com/album/lyLBuO2dUS4N
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Roest onder deurrubber bij de dorpel

10 okt 2017, 22:43

Tsja, dat zijn wel de beruchte plekken... Er komt daar gewoon vocht, en dat trekt tussen rubber en plaatwerk.
De rubber strip onderaan de deur, zit die er (nog) op? Die houdt redelijk wat vocht tegen. Maar ik heb ook wel MINI's gezien waar die strip ontbreekt. En dan komt er veel meer water door die kier tussen deur en dorpel...

Afbeelding
Turbomug
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2016, 11:49

Re: Roest onder deurrubber bij de dorpel

13 okt 2017, 16:30

Goede tip :icon_top: ik zal vanavond eens kijken of die rubber strip nog op de deur zit. Toch vreemd dat daar zoveel vocht komt. Doet me toch denken aan een constructiefout.
Turbomug
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2016, 11:49

Re: Roest onder deurrubber bij de dorpel

22 okt 2017, 09:14

Geen strips aanwezig! Maar ook zonder strips komt er het nodige water achter via de kieren tussen portier en stijlen.

Intussen alle roest met de dremel weggeslepen en 2 lagen epoxyprimer behandeld. Daarna de deurrubbers met acrylaatkit exterieur gemonteerd. Ik vind de passing van de deurrubbers om de velsrand heel slecht. Het rubber klemt nauwelijks om de velsrand.

Ook het rubber van de achterklep gecontroleerd. Dat was niet veel beter. Gewoon slechte kwaliteit. Geen wonder dat er water onder de rubbers kruipt.

Weet iemand of er een modificatie is geweest op het achterkleprubber?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”