Verwijderen JCW spoiler R55

De 2e generatie vanaf 2006
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Verwijderen JCW spoiler R55

10 jan 2018, 12:17

Beste leden,

Ik ben sinds kort begonnen met mijn zoektocht naar een mooie mini r55 (LCI). Ik heb er momenteel één met het mooie hampton pakket op het oog, echter zit hier een roofspoiler op gemonteerd welke na wat onderzoek een Clubman JCW spoiler lijkt te zijn. Nu vind ik dat deze spoiler de daklijn van de mini verpest en ben ik enkel geïnteresseerd in de auto als deze spoiler verwijderd kan worden.
De dealer waarbij de auto stond kon me dit helaas niet vertellen. Als reactie daarop heb ik een BMW/mini dealer gebeld, welke zeiden dat de spoiler erop geplakt zit en het eraf halen risico tot lak beschadiging met zich mee brengt. Vervolgens heb ik een schade herstelbedrijf gebeld, welke mij vertelden dat de spoiler vastgeschroefd & gelijmd zit op het dak... Wat moet ik nu geloven?

Graag richt ik mijn pijlen nu op jullie kennis! Weet iemand hoe een JCW spoiler op het dak van een R55 gemonteerd zit? En of het mogelijk is zo'n ding eraf te laten halen?

Ik hoop dat ik wat wijzer kan worden via het forum :D .

Groetjes Hans
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

10 jan 2018, 12:27

Lijkt erop dat ie alleen gelijmd zit: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1710414771
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

10 jan 2018, 12:46

Bedankt voor het antwoord. Ik zie inderdaad dat er lijm gebruikt wordt als de spoiler ge'retrofit wordt. Denk je dat dit een garantie is dat het ook gelijmd wordt als de mini vanuit de fabriek zo geleverd wordt?

Ik ben ook benieuwd of mensen eventueel zelf ervaring hebben met het verwijderen/monteren van zo een spoiler. Het is vooral de lakschade en/of achterblijvende gaten in de carrosserie waar ik me zorgen om maak.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

11 jan 2018, 14:18

Als je er zó (zie pic) een op je Clubman hebt, zit hij er inderdaad alleen met lijm gemonteerd.
Ik meen dat het andere model (de aero) met lijm en boutjes gemonteerd zit (weet dit niet zeker).
Volgens mij is die met voorzichtig demonteer werk zonder al te veel schade te demonteren.

Afbeelding
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

13 jan 2018, 16:11

Bedankt voor de antwoorden! Ik schaf de MINI aan onder voorbehoud van een aankoopkeuring. Daarna gaat meteen die spoiler eraf. Ik zal laten weten hoe dat gelopen is.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

15 jan 2018, 20:55

Denk dat je die spoiler zo kwijt bent aan een liefhebber!
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

16 jan 2018, 12:23

Wil hem wel overnemen hoor
Respect 2 All :-))
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Verwijderen JCW spoiler R55

18 jan 2018, 13:04

Hoi Stak,

Cooperdriver heeft gelijk. aero zit geschroefd door het dak af fabriek. De JCW versie zit er op gelijmd. hij kan eraf alleen is het niet het makkelijkste karwei. In Engeland (minitorque) is er ook iemand die hem eraf had gehaald maar moest wel zijn dak hoeken opnieuw laten bijpuiten en uitnevelen.

mvg ragg
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”