Aansluiting iPod; Stoelverwarming

De 2e generatie vanaf 2006
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Aansluiting iPod; Stoelverwarming

16 jan 2018, 23:20

Hallo Mini-fans,
Vandaag mijn Clubman opgehaald. Helemaal happy mee. Wat een plezier om hier mee te sturen. Heerlijk!!
Wel een paar vragen die ik hier zou willen stellen:
1. ik heb in het handschoenenvakje een kabel met Aux/USB/iPod aansluitingen. Als ik daar een iPod aan hang gebeurt er niks. Moet dat eerst ingesteld worden/ingelezen worden?
2. ik heb stoelverwarmingknopjes op de middenconsole zitten. Als ik er op druk gebeurt er niks. Mij lijkt het logisch dat als er knopjes zitten, er ook verwarming in zit. Of is dat niet per se zo?

Bij voorbaat al dank voor feedback, ik moet het allemaal nog een beetje ontdekken.... :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

17 jan 2018, 12:49

Rob,

als je een iPod aansluit in die aansluiting in je handschoenen vakje moet je op je Mini Radio de aux ingang nog selecteren (in ieder geval bij het pre facelift model). Als je de stoelverwarming selecteert moet je heel even wachten voordat je de warmte voelt, gaat niet meteen, moet even opwarmen. Voel je na geruime tijd nog geen warmte dan zou ik even de zekering van de stoelverwarming controleren. Wat ook nog zou kunnen is dat de vorige eigenaar andere stoelen (bv lederen bekleding) heeft geplaatst waar geen stoelverwarming in zit maar heb je dat soort zaken niet getest bij het proefrijden van de Clubman?

Suc6

Milco
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

18 jan 2018, 12:27

Hallo Milco,

Dank je wel voor je reactie! De Mini is voor mij een totaal onbekend voertuig dus er valt veel te leren. Je tips zijn daarom erg gewaardeerd.

T.a.v. de iPod: ik heb de Aux ingesteld en de iPod spelend aangesloten. Er gebeurt dan helemaal niks. Wat mij gister wel opviel is dat er in de middenconsole ook nog een 3.5 Jackplug Aux zit. Even een kabeltje scoren en dan probeer ik het eens op die manier.

T.a.v. de stoelverwarming: die heb ik idd niet gecheckt tijdens de proefrit. Is er bij ingeschoten. Zag de knopjes zitten en nam aan dat het OK was. Stom. Beter even checken, I know. Maar goed, ik zal de zekeringen nakijken, goed idee!

THX! Rob
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

18 jan 2018, 15:08

Hallo,

Ik heb een kabeltje gescoord met aan weerszijden een 3,5 jack plug. Ene in de Aux aansluiting onder in de middenconsole, de andere in de iPod. En we hebben geluid. Vraag me dan wel af waarvoor die andere aansluiting is die in het handschoenenvakje zit.... Ga ik nog eens uitpluizen.

Straks als de wind wat is gaan liggen het zekeringenvakje bij voeteneind passagierstoel maar eens open halen en kijken of de zekering voor de stoelverwarming werkt.

THX! Rob
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

18 jan 2018, 17:38

En ondertussen ook de zekeringen van de stoelverwarming nagekeken. Ziet er allemaal prima uit. Ik zou bijna gaan denken dat de kabeltjes van de schakelaars niet terug geplaatst zijn. Voor aflevering is de middenconsole nog los geweest om een nieuwe kacheldisplay te kunnen monteren.... Nog maar eens even verder zoeken.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

20 jan 2018, 00:13

Zou zo maar kunnen dat de kabels los hangen. Ik heb een 4-tal inbouw pdf bestanden voor een R56 die hoogst waarschijnlijk bij een R55 hetzelfde moet zijn. Voor iPod aansluiting icm Wave of Boost radio met CD changer of zonder. Misschien heb je er wat aan om te kijken of het nog goed aangesloten zit.

Zit je ook op NewMINIclub Facebook? Zo ja dan kan ik ze via messenger even oversturen.

iPod via USB met 3,5mm aansluiting is je AUX aansluitingen op je radio. Misschien is even via google zoeken of je misschien een youtube filmpje vindt waar het 1 en ander wordt uitgelegd hoe het zou moeten werken icm je radio, misschien moet je het anders selecteren, ben er niet bekend mee want ik heb die iPod aansluiting niet.

Gr. Milco
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

23 jan 2018, 10:02

Thx Leceur. Het grappige is dus dat ik twee verschillende Aux aansluitingen heb. Eentje in het handschoenenvakje en eentje onder middenin de console. De ene male, de ander female. Blijf ik alleen met de vraag achter waarom er ook een iPod-specifieke stekker in die kabelbundel zit.... We'll find out.... ;-)
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Aansluiting iPod; Stoelverwarming

24 jan 2018, 17:22

Leceur schreef:
ClubmanRob schreef:Hallo,

Ik heb een kabeltje gescoord met aan weerszijden een 3,5 jack plug. Ene in de Aux aansluiting onder in de middenconsole, de andere in de iPod. En we hebben geluid. Vraag me dan wel af waarvoor die andere aansluiting is die in het handschoenenvakje zit.... Ga ik nog eens uitpluizen.

THX! Rob
3,5" AUX is voor geluid doorvoer (be je al achter) en de USB aansluiting is voor opladen.
Via de USB is er ook om via de stuurbediening door je playlist(en) ed heen te scrollen..Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”