Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

De 2e generatie vanaf 2006
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

18 jan 2018, 15:12

Hallo Mini-forumleden,

Ik ben voorzichtig mijn Mini Clubman aan het ontdekken. Ik had al een vraag uitstaan over iPod en stoelverwarming waar Milco al mee geholpen heeft (dank!).

Nu heb ik op mijn voorbumper twee mooie chromen schijnwerpers. Ik weet alleen niet hoe ik ze aan moet zetten. Mistlampen gaan aan en uit maar daar zitten ze niet bij geschakeld. Bij het groot licht ook niet. Heb eigenlijk alle mogelijke combinaties wel gehad. ZOu bijna gaan denken dat ze er voor de show op zitten.... :lol: :lol:

Enfin, als iemand een suggestie heeft waar zo'n schakelaartje verstopt zit of wat precies de truc is, dan ben ik weer een stapje vooruit.

Met dank!!
Rob
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

19 jan 2018, 12:06

Als ze oem gemonteerd zijn, dan gaan ze mee met groot licht. Anders is het moeilijk in te schatten of/ hoe ze geschakeld zijn. Oem moet ingeleerd worden in de computer. Mogelijk is dat niet (goed) gedaan?
Afbeelding
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

19 jan 2018, 13:41

Aha! Duidelijk. Zo te zien zijn ze niet OEM, dus ik zal de kabels na moeten lopen om de schakeling te achterhalen. Dank voor de tip!!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

19 jan 2018, 15:42

Of.... zekering kaput...kan zijn dat er (ook) een zekering onder de motorkap tegen het schutbord zit.
Afbeelding
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 15:09

Re: Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

19 jan 2018, 15:49

Dank je wel Daniel voor deze snelle aanvullende info. Ik duik er morgen ochtend in.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aanzetten schijnwerpers op voorbumper

20 jan 2018, 00:21

Inderdaad kabels nalopen en heb je een multimeter? Zo ja dan weet je het zo, "meten is weten, als je weet wat je meet" :D . Mocht je in de buurt van Veghel wonen dan kan ik je er eventueel bij helpen.

Gr. Milco

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”