Stoel schuift niet meer

De 2e generatie vanaf 2006
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Stoel schuift niet meer

25 jan 2018, 17:16

ik heb sinds een week of twee niet meer de mogelijkheid de bestuurdersstoel naar voren te schuiven als de rugleuning naar voren is geklapt.
Meer mensen die dat hebben ( gehad )?
En is daar zelf wat aan te doen zonder meteen de stoel eruit te schroeven?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel schuift niet meer

25 jan 2018, 21:16

Robbee,

zelf nooit gehad maar met de hendel achter de rugleuning klap je de leuning en ontgrendel je ook de zitting zodat ie kan schuiven. Ik verwacht dat dit middels staaldraden gebeurt die mechanisch de zittingsmechaniek ontgrendelen. Misschien even bij de bijrijders stoel kijken welk deel van de zitting door de hendel ontgrendeld wordt en dat vergelijken bij de bestuurdersstoel. Aan de bestuurdersstoel zit wel een mechanische memory mechaniek zodat de stoel met het neerklappen van de leuning en het daarna terug klappen ervan dat deze stoel weer in dezelfde positie terug komt. Misschien zit daar een probleem.

Ik heb een Bentley Publisher MINI Cooper Service Manual maar daar staat niets over beschreven. Mocht je de stoel gaan verwijderen houd dan rekening ermee dat er een airbag inzit, advies is dan om eerst de "MIN -" kabel van de accu los te koppelen voordat je kabels los gaat trekken.

Suc6 en wie weet reageert er nog iemand die dit probleem ooit zelf ervaren heeft.

Gr. Milco
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 10:52

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik er toch niet onderuit kom om de stoel eruit te schroeven.
Eventuele airbag meldingen kan ik zelf resetten, dus dat zit wel goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 13:59

Heb ik ook gehad. Is een kabel die van de rugleuning naar het onderstel gaat. Ik heb hem gerepareerd met een fietskabel. Je stoel moet eruit en de rugleuning eraf. Is een lastige reparatie als je de kabel wilt fixen. Deze zijn niet los te bestellen. Met een tweedehands vervangkabel is het een fluitje van een cent. Ik ga nu zoeken naar een vervang kabel of hele stoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 15:06

Gijs,

je zou als je op zoek bent naar een 2de hands kabel voor een stoel/rugleuning Ronald van www.MINIparts24.nl kunnen benaderen. Die heeft heel veel onderdelen en vooral de 2de generatie en zelfs 3de generatie MINI's. #Robbee, mocht jij het zelfde probleem hebben dan ook voor jou een optie.

Milco
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 16:07

Schroefie schreef:Gijs,

je zou als je op zoek bent naar een 2de hands kabel voor een stoel/rugleuning Ronald van www.MINIparts24.nl kunnen benaderen. Die heeft heel veel onderdelen en vooral de 2de generatie en zelfs 3de generatie MINI's. #Robbee, mocht jij het zelfde probleem hebben dan ook voor jou een optie.

Milco
Dank voor de tip. Dat heb ik al eens eerder gedaan, dan moet je een stoelframe hebben. Daar moet dat kabeltje dan goed van zijn. Maar van hen heb Im nog niets gehad.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 19:00

Ik kan het mis hebben, maar ik zou denken dat als die kabel kapot is je dan ook de leuning niet naar voren kunt kantelen?
Verder heeft de kabel wel een onderdeelnummer, zou dus te bestellen moeten zijn :
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=52_3322
nr. 8
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel schuift niet meer

26 jan 2018, 22:33

Robbee,

ook nog even bij EKRIS gekeken in de webshop maar ik schrok daar van de prijs van die kabel. Je zou bijna denken dat het verkeerd geprijsd is als ik na het bedrag op jouw link kijk?

https://minishop.ekris.nl/58575-mini-co ... id=52_3322
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: Stoel schuift niet meer

16 apr 2018, 19:28

Ik heb de stoel eruit geschroefd, inderdaad loopt er een soort remkabel die een hefboom om moet trekken.
Als ik die hefboom met de hand omtrek dan kan de stoel schuiven.
Maar door het naar voren kantelen van de leuning wordt de kabel niet aangetrokken, dus moet ik ergens in de rugleuning gaan kijken.

Iemand enig idee hoe ik de bekleding kan verwijderen?
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”