Graag advies over gevonden mini op marktplaats

De 2e generatie vanaf 2006
Yantjeyan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018, 12:59

Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 09:18

Goedemorgen!

Ik ben op marktplaats in mijn ogen een mooie mini tegen gekomen, waarvan de motor is vervangen. Nu wil ik graag jullie advies mbt deze MINI Cooper S.

Link na marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... ousPage=lr

Groetjes Yan
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 12:01

Het is nogal een heel erg open vraag. Wat wil je het liefst horen, wow mooi deal gelijk kopen of nee lijkt me waardeloos , lekker laten staan en verder kijken.

Ben je al gaan kijken bij de mini, heb je de verkoper gesproken, heb je erin gereden. ? Als je geen handelaar bent zou ik dat als eerste doen. Ongezien kopen is dan geen goed idee.
Heb je dan nog steeds interesse dan een prijs afspreken onder voorbehoud van een aankoopkeuring.
Yantjeyan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018, 12:59

Re: Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 12:39

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb contact gehad met de verkoper en ik ben van plan langs te gaan om hem te gaan bezichtigen.
Waar kan ik het beste aankoopkeuring laten uitvoeren in omgeving Breda?
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 14:25

In Breda kun je bij van Abeelen een uitgebreide apk / aankoop keuring laten doen.
Als er twijfels zijn over de motor uit voortkomen bij een aankoopkeuring dan de mini ook bijvoorkeur laten uitlezen met een merk specifiek materiaal. Universele diagnose apparaten geven niet alle meldingen weer bij bmw/mini. Van Abeelen heeft deze niet!

Als de kettingspanner is vervangen is dat vanaf de buitenzijde ook zichtbaar. Een spiegeltje en een werklamp geven daarover zo uitsluitsel.

Zorg dat je een keer de koude motor voor het eerst hoort starten! Hoor je kort wat ratelen/rammelen dan dient de ketting geleiders en spanners zsm te worden vervangen.

Maar ik lees dat alles is vervangen incl garantie dus er is een factuur van. Als je die factuur kunt inzien is er niet een reden om te blijven twijfelen aan de motor.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Poppel180
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:24

Re: Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 17:33

CasR schreef:
26 jun 2018, 14:25
. Als je die factuur kunt inzien is er niet een reden om te blijven twijfelen aan de motor.
Ja wel hoor, is het een nieuwe motor, een gereviseerde (met garantie) of een ruil- of ruitmotor? Expres een typefout op de factuur heb ik nl eens gezien en dat was dus gewoon eentje uit een sloopauto (hoeft niet slecht te zijn maar minder zekerheid)
Yantjeyan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018, 12:59

Re: Graag advies over gevonden mini op marktplaats

26 jun 2018, 19:09

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal contact op nemen met de verkoper voor een bezichtiging van de mini.
Groet

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”