Alarm?

De 2e generatie vanaf 2006
Gemma22
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2018, 18:18

Alarm?

07 feb 2019, 12:07

Hoi allemaal,

Recent heb ik een mini R56 uit 2009 aangeschaft.
Volgens de gegevens zou deze over een alarm klasse 3 moeten beschikken. Op de ruiten zitten ook de bijbehorende stikkers.
Onder de motorkap vind ik wel de drukknop voor het alarm, maar geen hoorn.
Ook heeft hij geen rode lamp op de toerenteller.

Is het mogelijk dat het alarm er achteraf uit is gehaald om wat voor reden dan ook? En zou dit ergens geregistreerd moeten zijn?

Ik vind het allemaal maar vreemd.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Alarm?

07 feb 2019, 19:15

Welke gegevens heb je gecontroleerd; op basis van chassisnummer, of op basis van de verkoper?
Mogelijk is er een alarm achteraf ingebouwd, ipv eruit gehaald? Of iemand heeft alleen stickers geplakt. Dan is het missende rode lampje in de toerenteller verklaard.
De hoorn kan eventueel onder de parafaan (stuk onder de vooruit) geïnstalleerd zijn.
Een klasse 3 alarm heeft interieur-detectie. Om te testen: Raam open zetten, deur dicht en op slot. Een minuutje of 2 wachten, en dan je arm naar binnen steken/zwaaien. Dan zou de MINI moeten gaan knipperen en herrie schoppen (sirene, of eventueel claxon).
Die knop onder de motorkap zit er dacht ik altijd, gewoon om aan te geven dat de klep niet goed dicht zit.
Gemma22
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2018, 18:18

Re: Alarm?

11 feb 2019, 10:46

Ik heb het gecontroleerd op basis van kentekengegevens (rapport opgevraagd).
Deze geeft aan dat er een klasse 3 is ingebouwd maar niet is verlengd.

Wanneer ik de auto handmatig open gebeurd er niks. Verder geeft hij ook geen tekenen van een alarm (interieur).
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Alarm?

11 feb 2019, 16:43

Op basis van kenteken, dan heb je denk ik bij KIWA SCM nagevraagd.... en dan vermoed ik een achteraf ingebouwd alarm. Best kans dat de vorige eigenaar dat alarm er ook weer heeft laten uithalen.
Als je een origineel MINI-alarm verwacht, kijk dan eens op het Aftersales portal. Kun je op basis van de laatste 7 tekens van je chassisnummer opzoeken wat er standaard op de MINI zat/zit.
Instructies hier te vinden: klikkerdeklik

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”