motor probleem, vermogen plotseling weggevallen

De 2e generatie vanaf 2006
RicardoL.44
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2019, 17:05

motor probleem, vermogen plotseling weggevallen

25 mei 2019, 21:26

beste forum leden,

Ik heb sinds kort een mini cooper S (R56) uit 2007 met 85.000 km op de teller. Nu heb ik een probleem met mijn motor het gaat om het volgende: ik trok op wanneer plots een deel van het vermogen we viel. Het motor lampje ging direct branden en ik hoorde en dof geluid uit de uitlaat komen. ook op het moment van ontstaan leek er een kleine doffe plof uit de uitlaat te komen. Hierna had de auto haast geen vermogen meer en bij het intrappen van het gaspedaal stotterde de auto en leek niet snel vooruit te komen. Ik heb er toen nog het laatste stukje mee naar huis kunnen rijden. Bij het rijden met heel weinig gas liep de auto normaal maar zoals ik hierboven al had vermeld bij het dieper intrappen van het gaspedaal vals het vermogen weg. Thuis de motorkap open gedaan en de motor schud abnormaal heen en weer. Dit heen en weer schudden is niet heel de tijd maar gaat in fasen. schudden/niet schudden. Ik heb het vermoeden dat het met een cilinder te maken heeft maar ik heb zelf niet zo veel verstand van auto motoren, vandaar mijn berichtje hier of jullie enig idee hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn.

onderstaand heb ik een filmpje gemaakt met het geluid van de motor, zowel bij de uitlaat als bij de motorkap.



ik hoor graag of een van jullie een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn en of dit probleem vaker voor komt.

Groetjes Ricardo

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”