van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
cooperhart
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2018, 14:00

van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

14 jun 2019, 11:48

Hallo allemaal,
Ik heb mijn inlees werk gedaan, maar kom er echt niet uit....
Auto: r55 Cooper S uit 2011 n18 Lci
Omgekeerde wereld:
Ik wilde graag van originele zwarte Cooper S grille naar chromen lamellen Cooper grille.

Ekris zegt (met twijfel) dat de chromen Lci grille van de Cooper waarschijnlijk past.....
onderdeel nr: 51117317264
Deze zou dan theoretisch ook moeten passsen: 51117317264...

Kan dit?...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

14 jun 2019, 15:21

Oei, da's wel gokken, want de motorkap van de Cooper is een tijdje anders van vorm geweest dan die van de Cooper S.
Als ik via www.realoem.com kijk, dan is de bovenste omlijsting van die grill wel hetzelfde (want zelfde onderdeelnummer). Maar de onderlijst is anders. En dan is de vraag of dat alleen ligt aan het andere hoekje in de bumperuitsparing, of dat de totale onderkant anders is.
Kun je h'm niet "onder voorbehoud" aanschaffen? Dat als ie past dat je h'm dan afneemt, en zoniet dat ie retour kan? Wellicht gelijk passen bij de dealer?
(Of het geluk hebben dat andere forumleden eenzelfde soort update hebben gedaan, en hier alsnog reageren.)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

14 jun 2019, 15:31

Wat plaatjes gevonden van de achterkant van beide grills.... Maar zo her en der zitten er andere lipjes. En in de bovenkant wat andere gaten.
Met dank aan ECS tuning voor het lenen van de foto's. (Hoop dat het goed gaat met knip-en-plakwerk.)

https://www.ecstuning.com/b-genuine-min ... 117317264/

Lamellen grill
Afbeelding

Cooper S grill
Afbeelding
cooperhart
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2018, 14:00

Re: van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

15 jun 2019, 11:06

bedankt voor de reacties...
Het bevestigt wel wat ik al dacht. Er zitten veel kleine verschillen in de verschillende jaren en soorten rand en grille. Ik zal het gewoon een keer moeten proberen... Daar komt bij dat ik er nog niet helemaal uit ben of het wel mooi zal staan.... Proberen dus!
Ik heb trouwens al de zwarte eom randen om de koplampen....
De zwarte rand om de zwarte S-grille is daarom ook nog een optie... Maar die is volgens mij ook niet meer te bestellen.
Zoals ik het begrijp moet ik dan de jcw- grille hebben met de bij passende rand???
Bedankt voor het mee denken!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

21 jun 2019, 17:56

Cooperhart,

Wat Dennis al aangeeft zit er alleen verschil in de onderste lijst. De bovenste is hetzelfde. Mocht je voordat je tot aanschaf overgaat willen passen en kijken of het mooi staat dan mag je altijd bij me langs komen, ik heb een LCI Cooper gril liggen die we even kunnen monteren om te kijken of het past en hoe het staat. Ik woon in Veghel dus weet niet of dat in de buurt is, ben zondag 7 juli ook in Zandvoort bij het Britisch Race Festival dus mocht je daar ook zijn kan ik de gril meenemen om te passen.

Ik hoor het wel,

Gr.Milco
cooperhart
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2018, 14:00

Re: van zwarte naar chromen lamellen grille cooper S

26 jun 2019, 13:49

Dat is duidelijk, bedankt voor je aanbod. Ik woon in de buurt van Utrecht dus dat moet een keertje toevallig uitkomen ofzo...Helaas kan ik die zondag niet naar Zandvoort, veel plezier daar! Ben er een paar jaar geleden wel geweest met een oude Jaguar, erg tof...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”