Autosleutel mini probleem?

De 2e generatie vanaf 2006
Minix
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2019, 17:04

Autosleutel mini probleem?

19 jun 2019, 18:11

Hallo,

Er komt al een tijdje op mijn display het icoontje van mijn autosleutel. Wilt dit zeggen dat ik de batterij van de autosleutel moet vervangen? Ik had echter gehoord als je rijdt dat deze zelf oplaadt. Echter deze week kwam het i pintje er opnieuw op en plots viel mijn auto stil en kwam er “PARK” op de display. Ik vond dit een beetje eng omdat ik in het midden van de weg aan het rijden was met auto’s achter mij. Ik zette de motor dan uit en startte hem opnieuw, maar het icoontje blijft verschijnen. Ik heb een afspraak gemaakt met de garage maar moet nog een tijdje wachten.. Ik heb ook gehoord dat een nieuwe autosleutel 135 euro kost?? Is dit normaal?

Denken jullie dat het aan de sleutel ligt of aan iets anders en wat denken jullie van de prijs? Alsook kan enkel een officiële mini garage dit problee verhelpen of een andere ook, gezien officiële mini garages vrij duur zijn?

Bedankt! :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Autosleutel mini probleem?

19 jun 2019, 20:16

Als de sleutel zelf een klepje op de achterkant heeft, dan kun je hem daar open maken.



Heeft te maken met of je Comfort Access hebt of niet. Degene met Comfort Access hebben een batterijtje. Andere een accuutje, en die zit op de printplaat gesoldeerd.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”