DSC of ASC+T
- Fozzie
- Leerling Mini lid
- Locatie: Amsterdam
Bericht
DSC of ASC+T
Ik wil een R56 MINI Cooper aanschaffen. Volgens de dealer is DSC of ASC+T niet echt nodig. Hebben jullie ervaring met deze voorzieningen op R56?
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Als je niet al te dol rijd en je heb een goede wagenbeheersing in het geval dat het eens fout gaat (bijvoorbeeld in de regen zijn de MINI's wel verradelijk) dan is het niet nodig.
Maar als je zekerheid wil en toch dat beetje extra veiligheid is ASC+T prima. Hij grijpt naar mijn idee met normaal rijgedrag op het goede moment in, maar bij sportief rijden is hij er vaak wel erg vroeg bij.
Als je een heel goed systeem wilt hebben wat alleen ingrijpt als jij het echt wil, dan is de DSC echt geweldig! Bij DSC krijg je bovendien de wegrijhulp (stel je staat op een helling en hebt een MINI Cooper met DSC. Je laat de voetrem los en de auto bolt niet naar achteren, zodat je de tijd krijgt om met je voet van de rem naar het gas te gaan. Bij een MINI Cooper zonder DSC zou je achteruit bollen).
Maar als je zekerheid wil en toch dat beetje extra veiligheid is ASC+T prima. Hij grijpt naar mijn idee met normaal rijgedrag op het goede moment in, maar bij sportief rijden is hij er vaak wel erg vroeg bij.
Als je een heel goed systeem wilt hebben wat alleen ingrijpt als jij het echt wil, dan is de DSC echt geweldig! Bij DSC krijg je bovendien de wegrijhulp (stel je staat op een helling en hebt een MINI Cooper met DSC. Je laat de voetrem los en de auto bolt niet naar achteren, zodat je de tijd krijgt om met je voet van de rem naar het gas te gaan. Bij een MINI Cooper zonder DSC zou je achteruit bollen).
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 08 mei 2007, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
DSC kan één wiel afremmen om de auto stabiel te maken als hij gaat glijden.
Ik kan aardig rijden maar ik kan niet één wiel laten remmen.
Ik heb al meerdere verhalen gelezen op internationale Mini websites waar DSC redding heeft gebracht in extreme situaties.
Wellicht heb je het nooit nodig, misschien net die ene keer wel.
Aan jou de keus.
Ik kan aardig rijden maar ik kan niet één wiel laten remmen.
Ik heb al meerdere verhalen gelezen op internationale Mini websites waar DSC redding heeft gebracht in extreme situaties.
Wellicht heb je het nooit nodig, misschien net die ene keer wel.
Aan jou de keus.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik vind ASC+T ook lekker als het glad is 's Winters. Dan is bijna elke gaspedaalbeweging te extreem en het systeem grijpt dan onmiddelijk in. Een veilig gevoel. Sta je tenminste niet meteen achterstevoren in de straat. Bij kurkdroog weer in de zomer heb je er alleen wat aan als je echt grenzen van de auto gaat verkennen en die liggen dan een stuk verder weg. Het ligt er denk ik ook gewoon aan wat voor soort rijder je bent.
"We've got a thing that's called...MINI love"
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Maar dat kan helaas niet.
Ik ben maar een middelmatige rijder en zou DSC direkt kopen als het ook achteraf te monteren was.Berthil schreef:DSC kan één wiel afremmen om de auto stabiel te maken als hij gaat glijden. Ik kan aardig rijden maar ik kan niet één wiel laten remmen. Ik heb al meerdere verhalen gelezen op internationale Mini websites waar DSC redding heeft gebracht in extreme situaties. Wellicht heb je het nooit nodig, misschien net die ene keer wel.
Aan jou de keus.
Maar dat kan helaas niet.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors