Raar gezoem/geratel rond de 3000 toeren in de 2 en 3

De 2e generatie vanaf 2006
Michellourens
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007, 20:53

Raar gezoem/geratel rond de 3000 toeren in de 2 en 3

11 mei 2007, 14:00

Hallo,

Ik heb nu sinds 3 maanden mijn Cooper. En het is me de laatste opgevallen dat er een raar gezoem/geratel uit het dashboard komt. Bij een koude motor hoor je dit niet en na 5 minuten rijden ongeveer hoor je het ineens.
Als ik in de 2e versnelling rij rond de 3000 toeren en in de 3e versnelling hoor je het geluid.
Tevens bij de 180 km/u en hoger hoor ik een hele schelle fluittoon. En ja getest in Duitsland niet in Nederland :s
Dit lijkt mij ook niet helemaal ok.
Iemand hier ervaring mee?

Michel
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

11 mei 2007, 16:17

Heehee!

Heb je een panoramisch glazen schuif/kanteldak? Daar kan de fluittoon vandaan komen als hij niet goed is afgesteld.

De ratel in het dashboard herken ik niet. Wel die rare ongezonde klank als je na het starten 's ochtend meteen weg rijd. Als ik hem 2 minuutjes op de oprit laat draaien heb ik die ratel niet. En als de motor goed warm is al helemaal niet meer. Dus ik weet zeker dat we het hier niet over dezelfde ratel hebben.

Misschien is het verstandig om eens met een monteur van je MINI dealer een stuk te rijden als de motor warm is en je het geluid kan laten horen. Misschien weten zij dan wat het is. :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”