Storing automaat R55 S

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Storing automaat R55 S

14 feb 2020, 18:21

Ik weet dat RA-Performance in Velp ook automaat versnellingsbakken spoelt, check onderstaande link: https://www.ra-performance.nl/ra-perfor ... t-spoelen/. Kijk het filmpje op deze pagina.

Geschikte peer en is ook bekend met MINI's, je zou hem even kunnen bellen: https://www.ra-performance.nl/neem-cont ... rformance/

Succes,

Milco

 
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Storing automaat R55 S

14 feb 2020, 19:36

Wel vriendelijk klant bent u zeg u gaat gewoon zelf aan de slag zonder gebruik te maken van de garantie. Top zeg !
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Storing automaat R55 S

14 feb 2020, 23:52

Coen, is de keuze van Reynoud zelf, hij kan inderdaad ook gewoon terug gaan naar de verkoper voor garantie of omdat de verkopende partij ver van hem weg woont, om dan in overleg voor te stellen om de versnellingsbak te laten flushen. Veel klachten lossen op met het flushen van een automaat versnellingsbak maar als ik garantie had zou ik inderdaad de verkopende partij het laten fiksen, daarvoor heb je inderdaad garantie.
Gebruikersavatar
Up4it
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: WIJK BIJ DUURSTEDE
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:23

Re: Storing automaat R55 S

13 mar 2020, 16:15

Het heeft even geduurd (heeft vooral te maken met mn werk), maar morgen gaat de Mini terug naar de verkoper die er naar gaat kijken. Ik ben de auto dan een paar dagen tot een week kwijt zodat hij de tijd heeft om er goed en grondig onderzoek naar te doen.
Ik moet erbij zeggen dat ik anderhalve week geleden zelf de standenschakelaar heb los gehaald om te zien of deze wellicht olie erin had zitten, maar dat was niet het geval. Toch even schoon geblazen, maar de zoektocht naar de oorzaak gaat dus verder.

Sinds ik de schakelaar los heb gehad, ben ik vaker even weg ben geweest met de Mini, maar (gek genoeg) heb ik geen enkele keer een storing gekregen. Is dat positief? Ik weet het niet. Ik laat de auto nu in elk geval nakijken door iemand met meer verstand in de hoop dat de oorzaak boven water komt!
Wordt vervolgd...
... RIDE IT LIKE YOU STOLE IT ...
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Storing automaat R55 S

13 mar 2020, 22:32

Super dat je ons op de hoogte houdt. Ben benieuwd naar de oorzaak en de oplossing van het probleem.
Gebruikersavatar
Up4it
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: WIJK BIJ DUURSTEDE
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:23

Re: Storing automaat R55 S

21 mar 2020, 20:57

Vrijdagochtend na een week geen Mini voor de deur te hebben gehad, eindelijk mijn Clubman weer mogen ophalen! Donderdag namelijk het verlossende telefoontje gekregen dat ze de storing in mijn automaatbak hebben weten te lokaliseren en hebben kunnen repareren.
Het bleek een niet goed zittend "lipje" te zijn die een signaal geeft wanneer de pook in de P-stand wordt gezet. Ze hebben deze eerst willen repareren hoewel ik liever een nieuwe erin had gehad. Een nieuwe is echter ca €300/€400 dus dat begrijp ik dan wel weer. Wanneer blijkt dat er alsnog een nieuwe in moet, zullen ze dat doen (ik heb tenslotte 6 maanden garantie).

Sinds vrijdagochtend lekker wat gereden en vooralsnog geen storingen meer! Ik ga er van uit dat dit ook niet meer terug komt.
Vandaag ook maar eens even de Clubbie gewassen en bewonderd in de zon! :D
... RIDE IT LIKE YOU STOLE IT ...
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Storing automaat R55 S

24 mar 2020, 18:52

:icon_top: Goed nieuws! Ben wel benieuwd wat voor "lipje" dat is.
Zal wel een of ander contactje zijn.
Hopelijk is het nu voorgoed opgelost.

Zal een onderdeel zijn uit onderstaande
https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=25_0448
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1094
Lid geworden op: 27 apr 2010, 23:43

Re: Storing automaat R55 S

28 jul 2020, 12:36

niekcarfreak schreef::icon_top: Goed nieuws! Ben wel benieuwd wat voor "lipje" dat is.
Zal wel een of ander contactje zijn.
Hopelijk is het nu voorgoed opgelost.

Zal een onderdeel zijn uit onderstaande
https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=25_0448
Nog iets te weten gekomen?

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

aka BenjaMini
Gebruikersavatar
Up4it
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: WIJK BIJ DUURSTEDE
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:23

Re: Storing automaat R55 S

26 okt 2020, 21:18

Update:
Het heeft even geduurd wegens werk, de zomervakantie en de corona maar na enig overleg met de verkoper, is er een datum geprikt waarop de Clubman gerepareerd zou gaan worden. Dit is enige weken geleden gebeurd. Weliswaar ruim nadat mijn garantieperiode was afgelopen, maar de verkoper was (gelukkig) reëel genoeg; de klacht speelde tenslotte al langer en zeker binnen de garantietermijn.

Voor de volledigheid: wanneer ik de automaat in de P-stand zette en de Mini wilde uitzetten om vervolgens de sleutel uit het contact te halen, verscheen er een melding op het navi display dat de sleutel niet uit het contact gehaald kon worden omdat de Mini niet in de P-stand stond. Pas na een ferme duw tegen de pook kwam de sleutel uit het contact. Een bekend en vaker voorkomend probleem bij de automaten van Mini schijnbaar, want ik kreeg van verschillende mensen met kennis te horen "dit komt vaker voor, je moet maar tegen de pook duwen". Daar ging ik dus niet mee akkoord. En gelukkig kon de verkoper daar in mee.

Enige weken geleden dus is er een andere zogeheten "steptronic schakelaar" (OEM 25167644233) ingekomen. De middenconsole en pook moesten eruit, mijn AEM luchtfilter moest worden gedemonteerd, de uitlaat moest los vanaf de sportcat en ook het hitteschild. Hieronder zit namelijk de steptronic, een zwarte kastje, waar de pook in zit gemonteerd. Al met al een klusje van ca. anderhalf uur tot 2 uur.

Het resultaat: behalve dat de storing niet is terug gekomen, schakelt de Mini ook net ff wat beter. Hij ging wat stroef van en naar de achteruit en dat gaat nu heel wat soepeler. Ondanks de vertraging (de Clubman gekocht eind januari) ben ik tevreden met het verloop, de open communicatie met de verkoper en de oplossing voor het probleem.

Keep on Clubbing!
:rijden
... RIDE IT LIKE YOU STOLE IT ...
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Storing automaat R55 S

26 okt 2020, 22:46

Mooi dat het uiteindelijk netjes is opgelost. Pluim voor de garage!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Storing automaat R55 S

27 okt 2020, 08:28

Dit zijn wel de goeie berichten! Mooi dat het allemaal gefixed is. En nu veel rijplezier beleven van je MINI. :dansen

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”