Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

De 2e generatie vanaf 2006
W0utd
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020, 15:51

Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

22 jul 2020, 15:23

Ik heb nu ongeveer een maand een mini Cooper S uit 2008. Alleen vanaf dat ik hem heb heeft die altijd verkeerd de inhoud van de brandstof tank aangegeven. Hij geeft altijd minder aan dan erin zit en meestal als ik hem voltank blijft die aangeven dat de tank leeg is. Nadat ik in het menu op het dashboard alles reset gaat die wel omhoog maar niet helemaal vol, en dan gaat die ook snel weer naar beneden. In het menu kun je ook kijken wat voor waarden de sensoren geven en de rechter tank sensor geeft alleen een paar sterretjes. In het onderhoud van de auto heb ik gevonden dat beide sensoren een paar jaar geleden zijn vervangen maar ik kan nergens online een tanksensor vinden of mensen met een soortgelijk probleem. Is er iemand die hier een oplossing/ reparatie voor weet?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

22 jul 2020, 15:46

Het kan zijn dat een vlotter niet goed meer werkt of dat er niet goed overgeheveld word tussen de tanks
Jouw 'tanksensor' is een erg ruim begrip, dus niet aan te relateren wat je bedoeld en/of het relevant is bij de diagnose

Lastig te zetten zo wat het probleem kan zijn. Denk dat je de auto eens goed moet laten uitlezen, bij voorkeur door iemand met de juiste BMW-computers zodat componenten via de computer afzonderlijk aangestuurd/getest kunnen worden
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
W0utd
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020, 15:51

Re: Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

22 jul 2020, 16:04

Uit wat ik kon vinden zitten er 2 sensoren in de tank (links en rechts). De linker is de vlotter en deze zit op de brandstofpomp module en de rechter is misschien ook een vlotter( weet ik niet zeker) maar deze zit onder de brandstof filter. Het lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat deze 2 keer kapot gaat binnen een paar jaar. Daarom vraag ik me af of anderen een soortgelijk probleem hebben gehad met dit type mini cooper.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

23 jul 2020, 18:47

Herken het probleem heb hetzelfde met een ander type auto ,( die wordt in de winter geschorst)
Heeft hij een tijdje stilgestaan of zat er verouderde benzine in dan doet de sensor idd raar ,oplossing is euro 98 tanken of additief in de tank dat helpt meestal .
Anders toch tank er onder uit en sensor en/ of vlotter vervangen.maar kan ook gewoon een contactje zijn ff alles nalopen .Stekkers eruit en erin.
W0utd
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020, 15:51

Re: Brandstof tank inhoud niet goed weergeven

23 jul 2020, 19:27

Nee heeft naar mijn weten altijd wel kilometers gemaakt. Vorige eigenaar tankte 95 maar ik heb er alleen 98 in gegooid. Hoop dat er misschien iemand iets over de sensors van de r56 mini weet anders ga ik binnenkort maar eens bij een expert langs

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”