Demonteren interieurpanelen
- Curvy
- Nieuwsgierig
Bericht
Demonteren interieurpanelen
Heeft er al iemand ervaring het demonteren van de aluminium interieurpanelen? Ik ben nl. van plan ze wit te spuiten (was fabrieksaf nl geen optie....).
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Dit is de bijrijderszijde boven het dashboardkastje:
Bij de rode pijlen zit het interieurpaneel vastgeklikt. Met een haakje kan je achter het paneel komen en wanneer je dan hard genoeg trekt, trek je hem los. Wees wel voorzichtig, want ze zijn behoorlijk kwetsbaar. Het beste kan je het haakje direct achter een bevestigingspunt plaatsen en dan trekken. De kans dat je dan iets krom trekt is een stuk kleiner.
Bij de bestuurderskant dien je eerst de toerenteller los te schroeven om de interieurpanelen los te kunnen klikken.
Eerst doe je het stuurhuis zo ver mogelijk naar beneden met de hendel aan de zijkant. En trek je het stuur zover mogelijk naar je toe.
Dan worden (wanneer je van boven kijkt) de 2 schroeven zichtbaar. De schroeven simpelweg losdraaien en de toerenteller zit los. Het is geen probleem om hem los te koppelen van het stekkertje (zolang je in dat geval de sleutel niet in de auto hebt). De interieurpanelen kan je op dezelfde manier verwijderen als aan de bijrijderskant.
Hoe de deurpanelen precies los moeten durf ik je niet te vertellen. Daar heb ik geen ervaring mee helaas.
Succes! Maak een DIY (met foto's) van het loshalen van de deurpanelen a.u.b. Wie weet een keer handig voor in de toekomst.
Bij de rode pijlen zit het interieurpaneel vastgeklikt. Met een haakje kan je achter het paneel komen en wanneer je dan hard genoeg trekt, trek je hem los. Wees wel voorzichtig, want ze zijn behoorlijk kwetsbaar. Het beste kan je het haakje direct achter een bevestigingspunt plaatsen en dan trekken. De kans dat je dan iets krom trekt is een stuk kleiner.
Bij de bestuurderskant dien je eerst de toerenteller los te schroeven om de interieurpanelen los te kunnen klikken.
Eerst doe je het stuurhuis zo ver mogelijk naar beneden met de hendel aan de zijkant. En trek je het stuur zover mogelijk naar je toe.
Dan worden (wanneer je van boven kijkt) de 2 schroeven zichtbaar. De schroeven simpelweg losdraaien en de toerenteller zit los. Het is geen probleem om hem los te koppelen van het stekkertje (zolang je in dat geval de sleutel niet in de auto hebt). De interieurpanelen kan je op dezelfde manier verwijderen als aan de bijrijderskant.
Hoe de deurpanelen precies los moeten durf ik je niet te vertellen. Daar heb ik geen ervaring mee helaas.
Succes! Maak een DIY (met foto's) van het loshalen van de deurpanelen a.u.b. Wie weet een keer handig voor in de toekomst.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
De deurpanelen verwijderen is vrij simpel.
Aan de onderkant zit een pinnetje. Deze moet je eruit halen met een schroevendraaier.
Het hele kapje moet er dan af. Deze zitten met klipjes vast.
Je kan dit losmaken met een platte schroevendraaier. Zie foto hieronder.
Ziet er dan ongeveer zo uit:
De deurpanelen zitten met klipjes vast. Beetje kracht gebruiken komen ze wel los
Succes.
Aan de onderkant zit een pinnetje. Deze moet je eruit halen met een schroevendraaier.
Het hele kapje moet er dan af. Deze zitten met klipjes vast.
Je kan dit losmaken met een platte schroevendraaier. Zie foto hieronder.
Ziet er dan ongeveer zo uit:
De deurpanelen zitten met klipjes vast. Beetje kracht gebruiken komen ze wel los
Succes.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors