R56 - Navigatie carkit touchscreen?

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Nicky
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2021, 18:22

R56 - Navigatie carkit touchscreen?

23 mei 2021, 11:39

Hallo allemaal,

Had een vraag over ombouwen / inbouwen van een "navigatie mini cooper carkit touchscreen android 10 usb dab+". Op moment heb ik een standaard radio erin zitten (zie eventueel foto.) maar begin me langzaam aan te ergeren aan het feit dat mijn stuur knoppen het niet doen, maar ook mijn telefoon niet aan te sluiten is. (Welke type radio het is, kan ik niet precies zeggen).
[spoiler]Afbeelding[/spoiler]

Nu heb ik de volgende vragen waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
  • Heeft hier iemand ervaring mee?
  • Ik las dat dit soms / vaak problemen geeft met draadloos aansluiten van telefoons, nu ben ik laatst overgestapt van toestel (nieuwer model) maar gaat dit ook problemen geven?
  • Dingen die ik wil kunnen doen;; telefoon aan nemen, muziek draaien (spotify of AUX.)
  • Heeft iemand hier op Forum adviezen waar eventueel een te halen (eventueel gelijk inbouwen, ik ben niet z'n auto techneut of weet hoe gemakkelijk dit is om te doen.)
Ik weet dat er ook een facebook groep is, maar hier ga ik liever niet naartoe, omdat ik al weinig met facebook doe. Daarbij ervaring heb hoe snel je post kan verdwijnen en op het forum makkelijk terug te zoeken is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

23 mei 2021, 11:51

Ik zou adviseren om dan eens met onze clubsponsor : www.NDH.nu contact op te nemen en de vraag daar te stellen. Ze kunnen je vast het enige juiste antwoord geven op je vraafg.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

23 mei 2021, 11:57

Ooit een topic op onze Facebook pagina voorbij gekomen dat iemand de Radio in onderstaande link in zijn CM R60 had ingebouwd. Anders hier ook even de zoekfunctie gebruiken, is vaker een topic over voorbij gekomen.

https://www.inbouwnavigatie.com/mini-na ... android-10

Suc6

Milco
Gebruikersavatar
Nicky
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2021, 18:22

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

23 mei 2021, 19:29

Dank jullie wel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

24 mei 2021, 09:21

In de Mini werden als eenvoudige radio’s de de Mini CD en de Boost CD geleverd. Volgens je foto heb jij de meest eenvoudige, de Mini CD.

Ik ben zeer benieuwd hoe zo’n systeem zou bevallen en ook hoe het zich op de lange termijn houdt: raak je na een paar jaar als de ondersteuning voor deze Android-versie stopt ook al je apps kwijt? Dan zou je weer een nieuwe dure radio moeten kopen. Aan de andere kant met (wireless??) Carplay/Android Auto zijn de apps op de radio zelf weer minder interessant. Ook de DAB+ mogelijkheid en de achteruitrijcamera zijn leuke opties.

Kortom: je zou ook kunnen kijken naar een carkit (bijvoorbeeld van Kufatec, die goed integreert, of een Grom, zie https://motrade.nl/nl/audio-interface/b ... 9-20000074), en je telefoon goed monteren, zodat je daarmee navigeert. Ik heb met beide carkits overigens zelf geen ervaring.
Laatst gewijzigd door Rallye op 27 mei 2021, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nicky
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2021, 18:22

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

27 mei 2021, 20:09

Ik dacht laatsts gereageerd te hebben, maar blijkbaar pakte hij dat niet goed op mijn telefoon.

Ik ga zeker even over na denken! Is ook nog een optie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicky
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2021, 18:22

Re: R56 - Navigatie carkit touchscreen?

28 mei 2021, 13:29

MINIf57JCW schreef:
23 mei 2021, 11:51
Ik zou adviseren om dan eens met onze clubsponsor : www.NDH.nu contact op te nemen en de vraag daar te stellen. Ze kunnen je vast het enige juiste antwoord geven op je vraafg.
heb ze inderdaad nu een mail gestuurd met veel vragen
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”