Geluid automatische versnellingsbak na vervangen remblokken

De 2e generatie vanaf 2006
i.r.baboon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46

Geluid automatische versnellingsbak na vervangen remblokken

02 sep 2021, 15:50

Hallo Coopertjes,

Mijn naam is Andy. Een paar maanden geleden heeft mijn vriendin een mini r56 gekocht. In eerste instantie moest ik niks van dat ding hebben. Maar dan ga je er een keer in rijden…

Nooit gedacht ik het zo’n gave auto zou vinden. De wegligging is echt fantastisch en een goede acceleratie.

Betreft een automaat uit 2008 met 120pk.

Eergisteren heb ik alle 4 de remblokken vervangen. Maar nu ik dat gedaan heb, komt er een rammel/tik uit de buurt van de versnellingsbak als ik de rem intrap. Dit is alleen als ze aan staat en in P. Dus niet als ze in neutraal, achteruit of drive staat. Je hoort dan iets bewegen. Het geluid is alleen in de binnenkant van de Mini te horen. Niet bij het blok of 1 van de 4 wielen. Ik moet wel iets verkeerd hebben gedaan, omdat het daarvoor nooit voorkwam.

Graag jullie reactie.

Groetjes Andy
i.r.baboon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46

Re: Geluid automatische versnellingsbak na vervangen remblokken

02 sep 2021, 16:10

Hierbij de link van het filmpje wat ik op YouTube heb gezet:

[media][/media]
https://youtube.com/shorts/iOOZAiirNig?feature=share

Mocht ik er iets mis zijn met de link hoor ik dat graag.

Gr. Andy
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Geluid automatische versnellingsbak na vervangen remblokken

12 sep 2021, 17:45

In eerste instantie zou je denken de remschakelaar te horen,maar die moet je dan volgens mij altijd horen als je de rem intrapt.
Als een automaat in de P staat staat hij een soort van in zijn versnelling het is niet zo dat hij dan op de rem staat volgens mij ,anders zouden bv in de winter je remblokken vast kunnen vriezen of roesten daarom zetten de meeste mensen hem in z’n versnelling ipv op de handrem.( bij een handgeschakelde bak)
Waarschijnlijk een toevallige samenloop van omstandigheden .
Maar als iemand hier andere ideeën/ kennis over heeft …

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”