Mini R55 Diesel 2009 houd in , loopt onregelmatig

De 2e generatie vanaf 2006
pbv
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 01:28

Mini R55 Diesel 2009 houd in , loopt onregelmatig

14 sep 2021, 12:02

Mijn Mini loopt stationair onregelmatig, bij optrekken houd deze vaak even in, bij gelijkmatig rijden houd deze ook af en toe even in.
De motor is ook al een paar keer uitgevallen, en sloeg bij starten ook niet meer aan, gevuld met jerrycan diesel, slaat dan na wat ontluchten meteen aan. Dit als de tank meer dan half leeg was. Bij volle tank valt het wel mee met de problemen.
Dealer heeft stekkercontacten van de luchtmassameter schoongemaakt. 250 euro..
Kleine garage heeft luchtmassameter vernieuwd. Zelf heb ik brandstoffilter vervangen.
Ik denk zelf - gezien mijn ervaring met vrachtwagens - aan aanzuigen van valse lucht.
Maar dat lijkt hier onmogelijk door het 2 brandstofpompensysteem, of het zou al in de tankunit moeten plaatsvinden.
De retourslang krijg ik zo gauw ook niet gevonden, want dan had ik deze deels vervangen door een doorzichtige slang, opdat ik eventuele luchtbellen zou kunnen zien. Het lijkt mij nu de brandstofpomp in de tank te zijn.
Weet iemand een goede mini garage in de regio Den Bosch - Eindhoven die dit eerst kan nameten ?
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: Mini R55 Diesel 2009 houd in , loopt onregelmatig

14 sep 2021, 18:37

Weet niet hoeveel hij heeft gelopen. Maar bij mij ging de brandstof pomp rond de 3,5 ton kapot kosten mij bij de bmw dealer rond de 600 euro slik.
Want ik had deze klachten ook toen.. gelukkig was het nooit de roetfilter want dat grapje kost je gelijk rond de 1100 euro maar goed ik tankte ook altijd v- power en daarmee hield ik de roetfilter altijd lekker schoon en o ja altijd goed voor hem rij ook eens flink hard n trek ook eens soms hard op daarmee verdwijnen de roetdeeltjes lekker uit je motor en alles.
pbv
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 01:28

Re: Mini R55 Diesel 2009 houd in , loopt onregelmatig

14 sep 2021, 21:48

Deze heeft 225.000km's. Bedoel je de lage drukpomp in de tank? Dat lijkt mij wel, gezien de prijs. Kon je toen ook het verschil merken in volle tank en bijna lege tank?
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: Mini R55 Diesel 2009 houd in , loopt onregelmatig

15 sep 2021, 10:53

Ja het was de lage drukpomp maar later heb ik ook preventief de andere pomp vervangen.
En toen nergens meer last van gehad. Wil je wel een tip geven rij de tank nooit bijna leeg en hou hem minimaal op 3 blokjes over.
De pompen worden anders namelijk bij bochten nemen vrij heet 🥵 en gaan dan weer kapot. Overigens de pompen zijn van Peugeot en dat scheelt meer als de helft.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”