Wat is een normale temperatuur olie en koelwater?

De 2e generatie vanaf 2006
FritsFrituur
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2022, 10:56

Re: Wat is een normale temperatuur olie en koelwater?

06 jun 2022, 09:25

Schroefie schreef:Inderdaad uit te lezen met een OBD scanner. Ik heb zelf een Autool X60 die ingebouwd zit in een luchtkanaal van de MINI.
Ik kan daarmee de olietemperatuur en koelvloeistof temp mee aflezen.

Gr. Milco
Off-topic, maar dit ziet er strak uit? Zelf gemaakt zo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Wat is een normale temperatuur olie en koelwater?

07 jun 2022, 16:03

Nee, Frits, zo gekocht voor tientje of zeven, autoloze X60, houder voor in luchtrooster en incl verzending bij iemand uit Valencia. Als je op ons forum zoekt op autool X60 krijg je meer berichten. Ik ben nu op vakantie en heb zo niet de link bij de hand, kan het wel voor je uitzoeken maar dat wordt dan begin juli
FritsFrituur
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2022, 10:56

Re: Wat is een normale temperatuur olie en koelwater?

21 jun 2022, 11:54

Even inhakend op CabrioBB wat betreft de normale waardes van de koelvloeistof en olie: inmiddels zelf ook de simpele teller aangeschaft die Schroefie liet zien (Autool X60). Nu zie ik dat de koelvloeistof mooi rond de 100 graden blijft, maar bij de olietemp geeft hij 150 graden aan nadat hij goed is warm gereden.. dit lijkt mij toch zeer onwaarschijnlijk. Bij flink intrappen stijgt hij zelfs naar 154. Koelvin gaat niet draaien, dus lijkt mij dat hij het toch niet te heet heeft.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”