Roest door vocht in interieur clubman R55 (2011)

De 2e generatie vanaf 2006
MMMTraveller
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2022, 14:21

Roest door vocht in interieur clubman R55 (2011)

10 sep 2022, 15:38

Hoi,

Sinds een aantal maanden (4) ben ik in het bezit van een mini clubman R55 uit 2011. (met 6 maanden "garantie")
Mij viel op dat het vaak vochtig ruikt in het interieur. Ik ben toen eens gaan voelen aan de matten en de mat aan passagierszijde was vochtig.

Met de vele regen van de afgelopen dagen ben ik even op zoek gegaan waar het vocht nu precies vandaan komt.
Ik heb het kunststof dorpelpaneel eraf gehaald en zag dat het vocht op de dorpel (staal) stond en zo het interieur in loopt.
Aan de onderkant van de mat zit ook zwarte schimmel zo lijkt.

Ik heb de rubber afdichting rond de ingang deels losgehaald en tot mijn schrik was de dorpel daaronder al op meerdere plekken aan het roesten! zie foto's
De hele rubber van boven aan het dak tot onder zit aan de binnenkant (waar die dus af moet dichten) helemaal onder zand smurrie en rotzooi en is helemaal nat. De regen gaat bij de hoek van het dak in de rubber zitten en loopt helemaal naar onder via de rubber. zie foto.

(Als ik de hoek van het dak bekijk komt daar op minimaal 2 plekken de regen naar de buitenkant van de carrosserie. Je ziet daar een afvoer sleufgat en meer aan de voorkant zit er gewoon een gat ruimte tussen de rubbers.
Ik zag ook dat in die hoek als je van onder naar boven aan de buitenkant tegen die afvoer gaten kijkt er een stuk zwart plastic piepschuim achtig stuk tegen die gaten is gedrukt om die gaten af te dichten zo lijkt!? Is dit af fabriek gedaan? Ziet er zeer amateuristisch en armzalig uit! Het werkt dan ook niet om de regen weg te houden want die loopt dan zo door de hele rubber naar onder en uiteindelijk in het interieur.)

Dit is toch een behoorlijk probleem en slecht voor de gezondheid al dat vocht in de auto.

Is dit een bekend probleem en hoe op te lossen?
Zijn er meerdere plekken waar het vocht naar binnenkomt bij de mini clubman R55?

Ik ga contact op nemen met de verkopende dealer om te kijken want zij zeggen maar dit vind ik eigenlijk dat ze moeten oplossen aangezien het probleem al veel langer bestond als je naar de roest kijkt.

Bedankt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
NielZ3qp
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2022, 22:45

Re: Roest door vocht in interieur clubman R55 (2011)

13 nov 2022, 21:12

Dat is al ff aan de gang… wat zei de verkopende partij?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Roest door vocht in interieur clubman R55 (2011)

14 nov 2022, 22:34

Recent was er nog iemand met vochtproblemen in een R55: viewtopic.php?f=43&t=46672&p=969763&hil ... 55#p969763

Kun je een foto van die hoek van het dak maken om een beeld te geven wat je bedoelt. Ik heb ook een R55 zodat ik kan kijken hoe het bij mij zit..

Milco

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”