Sleutel/handzender instellingen

De 2e generatie vanaf 2006
anthonyvanpeet
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 dec 2022, 13:44

Sleutel/handzender instellingen

30 jan 2023, 16:27

De Mini blijft je verrassen! Laatst de tweede sleutel/handzender gebruikt en het viel me op dat veel instellingen (radiozender/verlichting/knipperlicht) anders waren met deze sleutel. Kennelijk wordt dat dus op de sleutel opgeslagen. Kan handig zijn maar zou ze het liefst toch hetzelfde hebben. Is er een trucjte om de instellingen van de ene handzender naar de andere te kopieren? Ook viel me op dat bij unlock ingedrukt houden beide ramen opengaan. Is er ook een trucje om ze weer omhoog te krijgen?
En zuinig is de R56 ook nog eens, bij gemengde ritjes komen we op een 1:16,5. Verwen "m wel met Super plus 98.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Sleutel/handzender instellingen

30 jan 2023, 21:42

Als je met zijn 2en de auto rijdt, ieder eigen sleutel gebruiken.
Lock knop ingedrukt houden. Dan gaan ramen dicht.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Sleutel/handzender instellingen

31 jan 2023, 06:46

Er is helaas geen trucje om de instellingen te kopiëren van sleutel 1 naar sleutel 2.
En om de ramen weer te sluiten met de afstandsbediening, inderdaad de afsluitknop ingedrukt houden. Maar grote kans dat er niks gebeurd. Om veiligheid staat het standaard uit, de inklembeveiliging werkt dan niet. Om dat te activeren mag de MINI even aan een computer of obd-dongle, en kan het via een programma wel aangezet worden.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Sleutel/handzender instellingen

31 jan 2023, 10:00

Raam dicht met sluitknop werkt bij onze F56 vanaf aankoop nieuw. Bij onze ex r58 werkte het ook maar dat kan later gecodeerd zijn. Ik heb Bimmercode, denk dat je daarmee deze functie zelf kunt instellen.
Voor 1 van de 2 sleutels van onze F56 heb ik een JCW cover gekocht, deze sleutel gebruikt mijn vrouw, ik de andere.
Ik vind het handig dat ieder zijn eigen sleutel met daarbij behorende instellingen heeft.
anthonyvanpeet
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 dec 2022, 13:44

Re: Sleutel/handzender instellingen

31 jan 2023, 11:02

Bedankt voor de snelle verhelderende reacties!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”