Mini R55 s vs R55 non s

De 2e generatie vanaf 2006
Dobbertt
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2023, 15:09

Mini R55 s vs R55 non s

23 mar 2023, 16:19

Hey allemaal!

Sinds enkele maanden ben ik actief op zoek naar een Mini Cooper R55 van het bouwjaar ~2009.
Na veel YouTube, Googlen en verschillende bronnen te hebben gelezen en bekeken kwam ik vaak tegen dat deze generatie Mini erg veel problemen kent.. Voornamelijk de Cooper S variant. Is het zo dat een Cooper S een veel duurder onderhoud heeft dan de non S modellen? Zoja hoeveel zou ik dan aan moeten denken? Ik ben namelijk een student en wil een auto om mijn dagelijkse reis naar school gemakkelijker te maken (en leuker ).

Mijn budget voor deze auto ligt rond de 8000 euro aanschaf. Ik wil er over het algemeen wat langere ritten mee maken, en natuurlijk niet een extreem hoge onderhoudskosten aan hebben(binnen de perken).
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini R55 s vs R55 non s

23 mar 2023, 18:08

Dobbertt schreef:Hey allemaal!

Sinds enkele maanden ben ik actief op zoek naar een Mini Cooper R55 van het bouwjaar ~2009.
Na veel YouTube, Googlen en verschillende bronnen te hebben gelezen en bekeken kwam ik vaak tegen dat deze generatie Mini erg veel problemen kent.. Voornamelijk de Cooper S variant. Is het zo dat een Cooper S een veel duurder onderhoud heeft dan de non S modellen? Zoja hoeveel zou ik dan aan moeten denken? Ik ben namelijk een student en wil een auto om mijn dagelijkse reis naar school gemakkelijker te maken (en leuker ).

Mijn budget voor deze auto ligt rond de 8000 euro aanschaf. Ik wil er over het algemeen wat langere ritten mee maken, en natuurlijk niet een extreem hoge onderhoudskosten aan hebben(binnen de perken).
Hi en welkom op t forum.

Ik denk dat je de r56 bedoeld. Dat is namelijk de hatchback versie. De R55 is de clubman (station).