Een mini als eerste auto

De 2e generatie vanaf 2006
Bennie03
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2023, 19:40

Een mini als eerste auto

30 mar 2023, 09:59

Beste allemaal,

Ik wil ergens volgend jaar mijn eerste autootje gaan aanschaffen.

Al jaren lang roep ik dat ik ooit een mini wil. Nu hebben we ooit een mini in het gezin gehad en ik vond hem als kind geweldig! Wat een prachtig pakkie is het toch.

Nu heb ik eigenlijk niet veel, zeg maar gerust geen, verstand van auto’s.

Vanuitgaande dat een automaat duurder zal zijn, ben ik opzoek naar een tweedehands schakelbak. Eentje die nog gerust minimaal 5 jaar mee kan gaan.
Hoeveel km ik per jaar ga rijden weet ik nog niet (want ik weet nog niet waar ik op dat moment woon en werk) maar ik doe een (wat ik denk dat ruim is) gokje van gemiddeld z’n 250-300km per week.

- Welke jaartallen raden jullie echt af (en waarom)? En wat vanaf welk jaartal zou ik moeten kijken (>2000, >2005, >2010 etc?)
- Hoeveel km op de teller is te veel? (Rekening houdend met mijn budget en aantal km per week)
- Dingen waar ik op moet letten bij het kiezen van een mini? (Echte afknappers of dingen die juist uitblinken!)

Ik ben dus echt gewoon opzoek naar een tweedehandse eerste auto om me van A naar B te brengen, die wel gewoon er nog netjes uitziet.

Ik zat zelf een een budget van 4.000-6.000 en echt maximaal 7.000 te denken mocht het het écht waard zijn. Laat me vooral weten als het onbegonnen werk is om voor deze prijs een mini te kopen! Dan weet ik teminste echt waar ik aan toe ben en wat reëel is.

Alvast bedankt!

Bennie

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”