Cooper S uitlaat onder Cooper R56

De 2e generatie vanaf 2006
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

Cooper S uitlaat onder Cooper R56

30 jul 2007, 11:06

Ik wil een Cooper S uitlaat monteren onder mijn in oktober af te leveren Cooper. De garage van mijn dealer heeft zijn bedenkingen over of deze uitlaat wel gaat passen onder de Cooper.

Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand of de uitlaat van de S zonder problemen onder de Cooper past?
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

30 jul 2007, 11:09

geen idee, dan zou je de cooper en de cooper s moeten vergelijken op de brug aan de onderkant. Je zou dan wel de eerste cooper r56 zijn met een S uitlaat :D
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

30 jul 2007, 11:12

Rijden er echt niet meer Cooper R56 modellen rond met de S-uitlaat? Ik heb er al veel gezien met de S-uitlaat, maar dat zouden R53 modellen kunnen zijn natuurlijk.

Ik ben benieuwd of er meer reacties komen.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

30 jul 2007, 13:14

Je zult volgens mij ook je achterbumper aan moeten passen ( vervangen ) aangezien de S-uitlaat in het midden zit en de Cooper uitlaat aan de rechtse kant.

Grtz,
Rob
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

30 jul 2007, 13:17

Klopt! Ik heb op dit moment de JCW aerokit voor de Cooper in bestelling. Maar als iemand mij nou kan bevestigen dat de uitlaat voor de S er zonder problemen onder gemonteerd kan worden laat ik daar de achterbumper voor de S bij bestellen in plaats die van de Cooper.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 jul 2007, 13:58

MCmies schreef:Klopt! Ik heb op dit moment de JCW aerokit voor de Cooper in bestelling. Maar als iemand mij nou kan bevestigen dat de uitlaat voor de S er zonder problemen onder gemonteerd kan worden laat ik daar de achterbumper voor de S bij bestellen in plaats die van de Cooper.
?....dus je hebt niet het gehele JCW Aerokit besteld?
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

30 jul 2007, 14:02

Jawel, het gehele pakket, maar dan voor de Cooper. Die voor de S is wat de achterbumper betreft anders. De kit is al besteld, maar hopelijk kan ik die voor de achterbumper nog laten aanpassen. Ik heb al op internet gezocht naar informatie over montage van een S-uitlaat onder de Cooper, maar voor de R56 kan ik nog weinig vinden. Maar volgens mij moeten er echt wel R56 Cooper rijders zijn met de S-uitlaat eronder.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 jul 2007, 14:20

MCmies schreef:Jawel, het gehele pakket, maar dan voor de Cooper. Die voor de S is wat de achterbumper betreft anders. De kit is al besteld, maar hopelijk kan ik die voor de achterbumper nog laten aanpassen. Ik heb al op internet gezocht naar informatie over montage van een S-uitlaat onder de Cooper, maar voor de R56 kan ik nog weinig vinden. Maar volgens mij moeten er echt wel R56 Cooper rijders zijn met de S-uitlaat eronder.
Oh, op die fiets :mrgreen: Kun je dan alleen die achterbumper nog wijzigen in de bestelling zonder consequenties? Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik een stuk duurder uitkwam. Ik had namelijk in eerste instantie alleen de sideskirts besteld maar later wilde ik toch het gehele pakket. Omdat ze de sideskirts al besteld hadden moesten ze de overige spullen apart bestellen.

Hoe dan ook een Cooper in JCW uitvoering ziet er ook cool uit! 8) Ik heb er zelf totaal geen spijt van dat ik het heb laten doen....
Mocht je besluiten om alles af te blazen en toch een "S" look willen hebben dan heb ik nog originele onderdelen voor je in de aanbieding haha :mrgreen:
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

30 jul 2007, 14:24

Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad allemaal gaat lukken. Daarom hoop ik dat ik gauw van iemand hoor dat montage van die uitlaat geen probleem is. Dan kan ik snel de dealer weer bellen.

Enne, bedankt voor het aanbod van die S-onderdelen :lol:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 jul 2007, 14:52

Geen dank hoor :wink: Veel succes verder, hopelijk gaat het allemaal lukken!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”