Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

01 okt 2007, 19:36

Vandaag dealer gebeld. Probleem uitgelegd.
Die zou contact opnemen met Mini Nederland,
om te horen wat de techneuten daar, hiervan denken.
De dealer gaat ervan uit dat het probleem wel bekend zou zijn bij Mini,
gezien het feit dat er ondertussen meer (R56) er last van hebben.
Zodra ze wat meer weten, zullen ze me bellen.
Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

01 okt 2007, 21:20

Ik heb ook even navraag gedaan over de olie.
Heeft nu 15.000km gelopen, en zou pas over 25.000km een beurt hoeven hebben..... :?
Maar men verzekerde mij dat met de huidige kwaliteit van olie 40.000km geen probleem is.
(ook niet de eerste keer...)
Weet nog niet wat ik doe.....

Overigens heeft mijn Cooper S vorige week een terugroepactie gehad. Iets met de turbo.
Naar ik begreep moesten er bouten van de turbo vervangen worden.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

01 okt 2007, 21:26

Gebo schreef:Heeft nu 15.000km gelopen, en zou pas over 25.000km een beurt hoeven hebben..... :?
Maar men verzekerde mij dat met de huidige kwaliteit van olie 40.000km geen probleem is. Weet nog niet wat ik doe.....
Noem me maar ouwerwets of "niet milieu-neutraal", maar 40.000 kilometer met 4 liter olie?
Sorry, maar voor de prijs van 1x uit eten heb ik liever elk jaar een nieuwe portie smeer in m'n auto!
Gebo schreef:Overigens heeft mijn Cooper S vorige week een terugroepactie gehad. Iets met de turbo.
Naar ik begreep moesten er bouten van de turbo vervangen worden.
op Mini2.com had ik ook al zo iets gelezen ja. Dat ze door trillingen los zouden komen te zitten?
Ook niks nieuws, dus.
:|
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 okt 2007, 11:00

Sid schreef:nee, heb een TLC boekje, zat in dat doosje met de spons :)
Hier kan ik me zeer weinig van herinneren. Dat heb ik ook niet gekregen. Hoe doen ze dat dan?

@Sid:
Ze hebben dus én een bon uit dat boekje en ze willen dat je ook even 130 euro neer telt?! :?

Ik denk dat ik zometeen mijn dealer ook maar even bel om de 'problemen' voor te leggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

02 okt 2007, 11:08

klopt kaj, het TLC is een soort bonnenboekje met stroken die je kan afscheuren.
ze hebben de strook van de eerste beurt in bezit (olie en filter vervangen), maar moet alsnog 130 euro neertellen omdat NU opeens TLC pas bij 25.000km kan.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 okt 2007, 12:57

Sid schreef:klopt kaj, het TLC is een soort bonnenboekje met stroken die je kan afscheuren.
ze hebben de strook van de eerste beurt in bezit (olie en filter vervangen), maar moet alsnog 130 euro neertellen omdat NU opeens TLC pas bij 25.000km kan.
Dusssssssssssss... Ik ga vanmiddag toch langs de dealer. Zal het meteen eens vragen. Wel TLC en geen bonnenboekje.
Apart verhaal weer. Beetje raar dat ze dan die bon ervanaf hebben gescheurd terwijl je net 2000 km op je teller had staan. Hoe moet je dat dan verder doen? Loop je elke keer 1 bon voor. :? Staan er op die bonnetjes ook bij hoeveel km de bon ingeleverd kan worden of hoe ziet zo'n ding eruit?

Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt voor vanmiddag met de dealer om naar die geluiden te laten luisteren. Dat geluid van in de bochten komt wel goed, die is altijd aanwezig sinds kort. Maar met dat terugschakelen van 3 naar 2 doet hij niet altijd. Zal hem maar gewoon goed warm rijden en dan hopen dat hij het doet op het moment dat de monteur mee rijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

08 okt 2007, 18:19

Ik heb de dealer, na een week, gebeld over "het geluid" bij het terugschakelen van 3 naar 2.
Het antwoord was; ze zijn er bij Mini nog mee bezig.

Heeft iemand anders al wat gehoord?
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

08 okt 2007, 20:06

CooperS-lightningblue schreef:
Sid schreef:klopt kaj, het TLC is een soort bonnenboekje met stroken die je kan afscheuren.
ze hebben de strook van de eerste beurt in bezit (olie en filter vervangen), maar moet alsnog 130 euro neertellen omdat NU opeens TLC pas bij 25.000km kan.
Dusssssssssssss... Ik ga vanmiddag toch langs de dealer. Zal het meteen eens vragen. Wel TLC en geen bonnenboekje.
Apart verhaal weer. Beetje raar dat ze dan die bon ervanaf hebben gescheurd terwijl je net 2000 km op je teller had staan. Hoe moet je dat dan verder doen? Loop je elke keer 1 bon voor. :? Staan er op die bonnetjes ook bij hoeveel km de bon ingeleverd kan worden of hoe ziet zo'n ding eruit?
Ik denk dat die boekjes nog niet bestonden toen onze Mini werd afgeleverd. Ik ga er iig niet vanuit dat dit problemen opleverd bij de service.

Hier de officiele flyer van TLC:

http://www.gtspirit.com/Mini_flyer_tlc.pdf

Misschien dat iemand daar wijzer uit wordt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

08 okt 2007, 21:44

ik vind prima dat die bon eruit is en logisch dat ik dan een beurt voor loop :)
Göran
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:56

09 okt 2007, 14:52

Vrijdag de mini terug, het schakelen is echt heel anders, veel soepeler!
uitteraard was er weer wat verkeerd, maar verder snel geholpen!(xenon was niet afgesteld na terug plaatsen, erg leuk voor je tegenligger :lol: )
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 okt 2007, 18:12

harmar schreef:Ik heb de dealer, na een week, gebeld over "het geluid" bij het terugschakelen van 3 naar 2.
Het antwoord was; ze zijn er bij Mini nog mee bezig.

Heeft iemand anders al wat gehoord?
Die van mij gaat de 17e naar de dealer voor 2 daagjes. Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden. Dan moet ik niet vergeten te vragen voor dat TLC.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

09 okt 2007, 19:40

Mag hopen dat je dealer de oorzaak ontdekt.
Ik wacht af wat eruit komt. Meer kan ik helaas toch niet doen.
Succes.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

09 okt 2007, 21:02

Ben ik happy met mijn automaat :D :D :D

@CooperS-lightningblue; succes met het missen van je mini. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

10 okt 2007, 16:26

mn mini gaat vrijdag naar Ekris (ja, Ekris) voor de piepende multiriem en fluitende voorruit.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

12 okt 2007, 16:08

ik kan de mini zometeen weer ophalen, ze belden om te zeggen dat er een nieuwe multiriem gemonteerd is.

edit: mini opgehaald, maar piepen doettie nog steeds :? monteur zei dat hij er echt goed naar had gekeken, maar het ook in een spanrol oid kan zitten. ik moest terugkomen als hij nog zou piepen, dan gaan ze alles vervangen.

volgende week dan maar.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”