Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

19 okt 2007, 12:23

auto gaat maandagavond naar Ekris, dinsdagavond ophalen.
Opnieuw voor de piepende multiriem.

En kijk aan, krijg gratis een andere auto mee :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 okt 2007, 18:38

Hey Sid,

Hou ons op de hoogte :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 okt 2007, 21:31

M'n auto vandaag weer terug gehad! Er moest 2 liter (!!!!!!) olie bij in het blok. Om een of andere reden had de auto dit niet aangegeven.
Maar goed ook de overige punten zijn netjes behandeld én om de service helemaal 100% te maken zijn zelfs punten behandeld die ik niet had aangegeven. Mijn MINI is in ieder geval weer z.g.a.n. en helemaal klaar voor a.s. zondag! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

19 okt 2007, 21:35

Wat hebben ze gedaan aan het terugschakelgeluid?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

19 okt 2007, 21:35

CooperS-lightningblue schreef:M'n auto vandaag weer terug gehad! Er moest 2 liter (!!!!!!) olie bij in het blok. Om een of andere reden had de auto dit niet aangegeven.
:shock: Damn!
Is dat niet de helft van wat er in moet???
Een collega heeft een nieuwe Honda Civic. Enkele weken geleden ging ze naar de garage omdat het olielampje ging branden.
Moest ook 2 liter in. Haar werd gezegd dat dat wel vaker voor kwam bij nieuwe motoren...
Dacht eerst; :s Daar wordt weer een dame afgescheept.
Maar nu dit weer...
:?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 okt 2007, 22:11

harmar schreef:Wat hebben ze gedaan aan het terugschakelgeluid?
Koppeling versteld. Heb nog niks gehoord, maar dat is iets om op langere termijn te beoordelen.
Jenkins schreef:
CooperS-lightningblue schreef:M'n auto vandaag weer terug gehad! Er moest 2 liter (!!!!!!) olie bij in het blok. Om een of andere reden had de auto dit niet aangegeven.
:shock: Damn!
Is dat niet de helft van wat er in moet???
Een collega heeft een nieuwe Honda Civic. Enkele weken geleden ging ze naar de garage omdat het olielampje ging branden.
Moest ook 2 liter in. Haar werd gezegd dat dat wel vaker voor kwam bij nieuwe motoren...
Dacht eerst; :s Daar wordt weer een dame afgescheept.
Maar nu dit weer...
:?
Ja bij mij ook geen lampje. Om "een of andere" vreemde reden deed die het kennelijk niet ofzo. :? Nou ja, nu is het in ieder geval weer dik in orde! 8)
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

19 okt 2007, 22:21

Told you so ! :roll:

Grtz,
Rob
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

19 okt 2007, 22:49

olielampjes werken NOOIT :?
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

22 okt 2007, 18:15

mini net weggebracht, staat nu bij de dealer.
ben benieuwd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

22 okt 2007, 21:31

Ik wacht op een e-mailtje van Arjan van Renova. Ik hoor het wel. Het is vrijwel hetzelfde geluid als ik regelmatig hoor in de bochten.

Om jullie even een idee te geven van hoe erg het geluid is:
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2814745276[/GVideo]
Dit is van binnen met de motor al 5 minuten aan het warm draaien. Zoals je ziet kan je zonder dat geluid niet eens weg rijden. Deze video is van 7 Oktober net als die hieronder. Volgens mij hoort dit echt niet bij een auto met nét 17.000 km op de teller, toch?!

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2084900463[/GVideo]
Dit is zoals je ziet van buiten. Toch niet gezond dat mijn Cooper S nog dieseliger klinkt dan de TDV6 Range Rover van m'n moeder?!


Ik hoop dat ze het heel snel kunnen verhelpen. Dit doet hij overigens al een tijdje. Niet elke ochtend, daarom vind ik het zo vreemd.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

22 okt 2007, 21:34

Klinkt als een krukas lager.... Mijn ervaring is dat je die juist hoort bij lichte belasting vanuit stationair toerental.

Als er inderdaad 2 liter olie in moest dan zou het me niet verbazen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

22 okt 2007, 21:37

peter schreef:Klinkt als een krukas lager.... Mijn ervaring is dat je die juist hoort bij lichte belasting vanuit stationair toerental.

Als er inderdaad 2 liter olie in moest dan zou het me niet verbazen.
Ja, maar dit doet hij al sinds de 11.000 km op de teller. En het word elke keer steeds vaker. Overigens is er 2 liter olie bij gegaan afgelopen week, maar gistermorgen en vanmorgen deed hij het alsnog. Zal de ideeen wel een voorleggen bij de Service afdeling van Renova.
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

22 okt 2007, 21:55

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT Dit is echt zoals je zegt, f**k niet gezond man.
Volledig belachelijk voor een nieuwe auto, uberhaupt gek eigenlijk zelfs na 100.000km. Ik zou de auto brengen en een vervanger mee-eisen en m pas weer ophalen als de koude start volledig stil en normaal is zoals in iedere nieuwe BENZINE auto. Dit klinkt echt DRAMA en ernstig.. Lijkt wel of je motor echt op t einde van zn latijn is.

Sterkte en succes,

PP
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

22 okt 2007, 22:02

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Jemmig dat klinkt idd niet goed
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

22 okt 2007, 22:02

PPCS schreef:WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT Dit is echt zoals je zegt, f**k niet gezond man.
Volledig belachelijk voor een nieuwe auto, uberhaupt gek eigenlijk zelfs na 100.000km. Ik zou de auto brengen en een vervanger mee-eisen en m pas weer ophalen als de koude start volledig stil en normaal is zoals in iedere nieuwe BENZINE auto. Dit klinkt echt DRAMA en ernstig.. Lijkt wel of je motor echt op t einde van zn latijn is.

Sterkte en succes,

PP
Nee oke, dan zitten we aardig op één lijn geloof ik. Nou ga ik niks eisen tot ze netjes de kans hebben gehad om het op te lossen.
Raar vind ik het in ieder geval wel, want mijn vorige MINI heb ik nooit IETS mee gehad (46.000 km probleemloos en geluidloos gelopen met hetzelfde gedrag). Alleen dat terug schakelen van 3 naar 2 met dat rare geluid, maar dat heeft hij in die 15 maanden maar 3 keer gedaan en deze doet het bijna elke dag wel een keer. :?

Ook ik heb het gevoel dat hij er heel graag mee wil stoppen, maar als hij eenmaal warm is en ik voor mijn gevoel veilig de weg op kan, dan hoor je er niks meer van bij stationair lopen en voelt de motor net als altijd.
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 22 okt 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”