Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 feb 2015, 18:52

duitse import ook Daiel!

maar van me heeft import uit DL
hitteschild was gedaan, alleen het distributie geval niet...
8 dagen later alles netjes vervangen onder garantie!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 feb 2015, 19:37

Distributieprobleem wordt absoluut niet (standaard) opgelost bij import. Niet eens bij Ned. geleverde! Simpele terugroepacties doen ze wel, maar kosten ook niks....
Afbeelding
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 feb 2015, 22:49

Cheek-O schreef:duitse import ook Daiel!

maar van me heeft import uit DL
hitteschild was gedaan, alleen het distributie geval niet...
8 dagen later alles netjes vervangen onder garantie!

wat was er mis dan??
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 feb 2015, 22:59

Ik heb ook duitse import en ze hebben gekeken of het nodig was. Bleek dat er al een hele waslijst onder garantie was vervangen. Het blijven wat dat betreft slechte auto's. Ik heb met mijn twee mini's meer problemen gehad dan alle anderen bij elkaar. Wel de hitteschild olieleiding en waterpomp.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 05:44

minihenkie schreef:
Cheek-O schreef:duitse import ook Daiel!

maar van me heeft import uit DL
hitteschild was gedaan, alleen het distributie geval niet...
8 dagen later alles netjes vervangen onder garantie!

wat was er mis dan??
hetzelfde als bij jou denk ik ;-)
complete distributie
Afbeelding
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 09:54

Er is een voorwaarde dat je auto altijd dealer onderhouden moet zijn. Daarnaast vroegen ze bij Renova 200 euro om de ketting op te meten. Pas daarna gaan ze kijken of die binnen de norm is of niet en aan de hand daarvan nemen ze contact op met BMW Nederland. Ze doen dus niks met zekerheid, blijft allemaal vaag. Bij Martinistad in Groningen zeggen ze dat je naar je dealer moet gaan waar je auto altijd onderhouden was... En dat ze verder niks weten. Dit had ik allemaal gevraagd voor als er iets ging gebeuren met de mijne. Dat zou betekenen dat ik naar Hilversum moet volgens Martinistad aangezien de eerste eigenaar zijn auto daar altijd heeft onderhouden. Ondanks dat ik voor terugroep acties bij Martinistad ben geweest en de kettingspanner daar ook heb vervangen. Bij Renova ook paar dingen gedaan, maar die vroegen enkel 200 euro dus en gingen daarna pas verder kijken. Het blijft allemaal vaag met betrekking tot deze problemen. Van een maat van me hoor ik namelijk ook dat in de winter die van hem ratelt, daarom wacht hij tot zijn motor warm is voordat hij verder rijdt.
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 11:12

Ik wordt een beetje nerveus van al de verhalen, heb ook minispeed even gebeld en info gevraagd.
Ze gaven aan de uitzending van Tros radar uit 2012 waar dit probleem besproken is.
Hieronder een link van de uitzending, en ik hoorde aan het einde dat mini het probleem onderkent en dat mini eigenaren naar de dealer kunnen gaan om te laten controleren en te laten vervangen ONDER coulance...

uitzending tros radar mbt Mini, Peugeot .. etc probleem
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 12:30

Mijn ketting ratelt ook, maar wil soms ook ineens inhouden boven de 5000/5500 toeren. Alsof alle turbodruk ineens wegvalt. Als ik hem effe een paar tellen in z'n vrij zet en daarna weer gas geef is de power weer terug, maar als ik direct omhoog of omlaag schakel of even gas los, dan blijft het vermogen weg.

Hoort dat ook bij "het kettingprobleem"?

En over die vervanging onder coulance: ik was laatst bij de dealer waar ze de sleutel uitgelezen hebben, en daarbij bleek dat ie ooit al bij de dealer is geweest voor een terugroepactie waarbij de spanners vervangen zijn. Zou ik dan nog steeds aanspraak kunnen maken op die regeling voor de ketting?

Edit: nu ik de film helemaal afgeluisterd heb begrijp ik dat voor alle mini's van 2006-2009 geldt dat je altijd terug mag komen met distributieketting problemen en dat dat dan kostenloos opgelost word, ook als het al eerder geprobeerd is.
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 14:24

dat inhouden heeft daar ook mee te maken, als je de film bekijkt hoor je de mensen zeggen dat auto ook wel is inhoud..
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 14:26

minihenkie schreef:dat inhouden heeft daar ook mee te maken, als je de film bekijkt hoor je de mensen zeggen dat auto ook wel is inhoud..
Ja, daarom begon ik er ook over.. maar ik snap alleen niet hoe dat dan kan. Dat je ECU iets verkeerds meet en in een soort "noodloop" gaat kan ik me nog indenken, maar bij mij is het gewoon bij hoog vermogen alsof de inlaatbuis platgezogen word (dat heb ik bij mijn Subaru wel eens gehad en voelt hetzelfde), of dat de benzinepomp het niet meer bij kan houden.

Ik snap niet hoe een slappe ketting (afgezien van software) voor een abrupt verlies van vermogen kan zorgen...
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

03 feb 2015, 14:36

Dan zou ik zeker naar de dealer gaan om te controleren en navraag te doen.
Afbeelding
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

04 feb 2015, 10:55

Ik heb voor de gein eens wat informatie gevraagd en mijn eerdere situatie uitlegt op de website van Mini (die chat die opduikt). Daar word je dus echt niet wijzer van. Je wordt simpel weer afgescheept om naar de dealer te gaan ook al kom je met feiten over de uitzending van tros radar etc. Dus in mijn geval is het frappant dat 2 dealers wat anders zeggen, de medewerker van Mini Nederland wat anders zegt en tros radar met iets anders aan komt. Ik wens iedereen succes mochten ze problemen hebben met de ketting :D
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

04 feb 2015, 10:58

Ja, da's waar ik ook bang voor ben. Om steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

09 feb 2015, 13:19

Vandaag gebeld met Mini Nederland. Daar kreeg ik een telefonist aan de lijn die volgens mij niet zo goed wist waar hij het over had en die me uiteindelijk doorverwees naar de dealer. Zoals verwacht.

Wel bijzonder dat ie me zonder te vragen waar ik vandaan kom doorverbond naar BMW Amsterdam. Die kreeg ik gewoon "koud" aan de lijn, zonder dat ze wisten waar het over ging, dus nóg een keer mijn verhaal gedaan. En aangegeven dat ik helemaal niet uit de buurt kom. Dus die verwezen me weer door naar een lokale dealer.

Daarna dus gebeld met Nobracars in Uden, de lokale BMW/Mini dealer. Deze scheepten me in eerste instantie niet al meteen af, maar konden in de computer ook niets zien over mijn auto nav het kenteken (deze is net nieuw, omdat het een importauto is). Hij vroeg me wat meer info zoals de chassiscode, te mailen en dan zou hij bij Mini Nederland gaan kijken of ik aanspraak kon maken op de coulance zoals genoemd in het Radar programma.

Hij gaf al wel aan dat de coulance regeling alleen voor Motoren "zonder spie" was, om het verspringen van de ketting te repareren. Dat verspringen zou het gebrek aan vermogen en eventuele motorschade veroorzaken. Volgens hem viel het rekken van de ketting niet onder deze coulance regeling.

Ik ben benieuwd wat daar uit komt, want het klinkt nu al alsof ze een smoesje hebben om er onderuit te komen wat in Radat belooft is.

Ik zal hier updates posten als er meer bekend is.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

11 feb 2015, 19:33

MINI Nederland (Rijswijk) kan ook niet doorverbinden met andere dealers dan MINI Den Haag of MINI Amsterdam, omdat dit de enige zijn die van hun eigen organisatie zijn. De rest van dealers zijn garagebedrijven die een licentie hebben gekocht.

Ik vind dat MINI dealers niet echt hard hoeven te lopen voor auto's die niet via henzelf zijn aangekocht. Waarom zouden ze het risico nemen? Een auto met distributieproblemen diagnostiseren kost al minimaal een uur. Het levert een heleboel kans op gezeik op met klant en veel communicatie met Rijswijk , en wie deze kosten voor z'n rekening gaat nemen is dan nog steeds niet duidelijk. Tijd is geld.
Wanneer er een groen licht vanaf MINI NL komt, verandert de zaak voor de dealer. Dan krijgen ze hun kosten vergoed vanuit Rijswijk, echter nog steeds moeten ze binnen het budget blijven en dat is een commercieel risico voor dealer zelf. Als na hun diagnose nog extra werk nodig is aan de auto (eigenlijk niet noodzakelijk voor de coulanceregeling maar gewoon normaal onderhoud), wordt dat niet uit Rijswijk vergoed, echter de klant gaat dat ook niet ophoesten want die vindt dat alles inclusief moet zijn.

Voor dit soort problemen zou ik overigens wel langs een MINI dealer gaan, en niet een BMW-dealer die MINI er een beetje bijdoet (zoals Nobra lijkt te zijn). Gewoon omdat je wil dat de monteur die het werk doet, wel vaker een MINI van binnen heeft gezien.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”