Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
firejelle
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 sep 2017, 13:41

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 okt 2017, 10:49

Cooperdriver schreef:@ firejelle:
Ter info kun je dit topic ook even doornemen, het kan namelijk ook de VANOS zijn.
viewtopic.php?f=46&t=29456
dankjewel voor de info! handig!

ik had gisteren toevallig bij het starten in de cockpit een lichte ratel, maar dat leek meer uit het interieur te komen. Toen ik onder de motorkap keek hoorde ik ook niets geks, was alleen in de auto te horen.

Vandaag bijvoorbeeld weer niets gehoord??

is er iemand die ook zoiets heeft of heeft gehad?
Mini clubman S '08. - Milltek cat-back non resonated - carbon fiber.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

02 okt 2017, 11:23

Gewoon voor de zekerheid je kettingspanner laten vervangen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Obivion
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Almere
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2018, 14:53

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

14 jan 2018, 02:35

Beste ervaringsdeskundigen,

Vol interesse heb ik dit hele topic (Ja, alle 132 pagina's) doorgelezen. Ik was mijzelf een beetje aan het inlezen vanwege de geplande aanschaf van een R55 Clubman Cooper S van 2007-2010 binnen nu en een half jaar. Echter heb ik daar nu wel sterk mijn twijfels over. Is dit een verstandige keuze? Ik rijd 25-30 duizend km per jaar en gebruik de auto dagelijks. Kan ik voor aanschaf e.e.a. laten checken? Ook als het bv een import wagen is. Is Clubman Cooper (zonder S) een betere/veiligere keuze? Of zit ik dan alsnog met een mogelijk hoog olieverbruik? Kan ik als nieuwe eigenaar nog aanspraken maken op reparaties die onder coulance worden gedaan bv? Of is dit in principe niet van toepassing omdat inmiddels alle wagens wel gerepareerd zijn? Kortom nog wel wat vragen en ook twijfel....

Dennis
1978 Mini Van (fully restored)
2007 MINI Clubman Cooper
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

16 jan 2018, 00:41

Obivion schreef:Beste ervaringsdeskundigen,

Vol interesse heb ik dit hele topic (Ja, alle 132 pagina's) doorgelezen. Ik was mijzelf een beetje aan het inlezen vanwege de geplande aanschaf van een R55 Clubman Cooper S van 2007-2010 binnen nu en een half jaar. Echter heb ik daar nu wel sterk mijn twijfels over. Is dit een verstandige keuze? Ik rijd 25-30 duizend km per jaar en gebruik de auto dagelijks. Kan ik voor aanschaf e.e.a. laten checken? Ook als het bv een import wagen is. Is Clubman Cooper (zonder S) een betere/veiligere keuze? Of zit ik dan alsnog met een mogelijk hoog olieverbruik? Kan ik als nieuwe eigenaar nog aanspraken maken op reparaties die onder coulance worden gedaan bv? Of is dit in principe niet van toepassing omdat inmiddels alle wagens wel gerepareerd zijn? Kortom nog wel wat vragen en ook twijfel....

Dennis
Als je 25-30 K per jaar rijd zou ik het wel weten, (rij zelf maar 10-12 K per jaar), zou een Clubman SD kopen in Duitsland en deze laten tunen. Dan is het zeker geen straf om een Diesel te rijden, sterker nog ik denk dat menige S problemen heeft om deze dan bij te houden.
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

16 jan 2018, 22:09

Obivion schreef:Beste ervaringsdeskundigen,

Vol interesse heb ik dit hele topic (Ja, alle 132 pagina's) doorgelezen. Ik was mijzelf een beetje aan het inlezen vanwege de geplande aanschaf van een R55 Clubman Cooper S van 2007-2010 binnen nu en een half jaar. Echter heb ik daar nu wel sterk mijn twijfels over. Is dit een verstandige keuze? Ik rijd 25-30 duizend km per jaar en gebruik de auto dagelijks. Kan ik voor aanschaf e.e.a. laten checken? Ook als het bv een import wagen is. Is Clubman Cooper (zonder S) een betere/veiligere keuze? Of zit ik dan alsnog met een mogelijk hoog olieverbruik? Kan ik als nieuwe eigenaar nog aanspraken maken op reparaties die onder coulance worden gedaan bv? Of is dit in principe niet van toepassing omdat inmiddels alle wagens wel gerepareerd zijn? Kortom nog wel wat vragen en ook twijfel....

Dennis
Wat Adriaan ook zegt, Bij 25-30K km’s zou ik ook eerder voor een (S)D gaan. Voor benzine is de N18 blok in de basis iets beter, maar is van later dan dat je zoekt (of budget beschikbaar hebt). Al valt met gebruik en onderhoud.
Je kan altijd een aankoopkeuring bij garage laten doen als je iets gevonden hebt. Zegt niet 100%, want men trekt de motor niet even uit elkaar, maar zegt wel ruim voldoende, tezamen met sleutel uitlezen.
De meeste hebben echt wel de terugroep gehad, al komt soms nog wel eens voor.. je aankoop met (Bovag) garantie kopen is wel een must, maar is natuurlijk ook kosten afweging..
& Volg je gevoel.. dan rijdt je straks een mooie clubmanAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”