Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

12 okt 2007, 20:06

Zzzzzzzzzzzzzzucht...
:(
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

12 okt 2007, 20:41

inderdaad, diepe zucht.
kost zoveel tijd allemaal, en tijd blijft geld (of betere studieresultaten :roll:)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

15 okt 2007, 16:13

@Sid:
Ga je nog terug met je auto deze week voor die piep? Ben wel benieuwd namelijk. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

15 okt 2007, 16:48

ja, denk morgen even een afspraak maken. ze zullen er nieuwe spanrollen op gaan zetten.
baal er wel van dat ik WEER terug moet, ze regelen maar een leenauto ofzo, heb niet een auto gekocht om te fietsen of ze hadden het de eerste keer goed moeten doen.
Göran
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:56

16 okt 2007, 08:32

Het kostte bij ons ook zoveel tijd. en wij woonden dan ook nog is niet echt dicht bij de dealer. Kreeg gelukkig wel iedere keer een auto mee!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

16 okt 2007, 09:33

Göran schreef:Het kostte bij ons ook zoveel tijd. en wij woonden dan ook nog is niet echt dicht bij de dealer. Kreeg gelukkig wel iedere keer een auto mee!
Ja ik tot zover ook (inbouw van de navigatie e.d.), ga er dan ook van uit dat ik weer netjes een MINItje of BMW mee krijg. Die Z4M Roadster die ze bij Renova hebben staan lijkt me wel wat voor een dagje! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

16 okt 2007, 19:52

Sid schreef:ja, denk morgen even een afspraak maken. ze zullen er nieuwe spanrollen op gaan zetten.
baal er wel van dat ik WEER terug moet, ze regelen maar een leenauto ofzo, heb niet een auto gekocht om te fietsen of ze hadden het de eerste keer goed moeten doen.
Ben niet anders gewend dan dat ik een leenmini krijg. Gewoon om vragen.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

16 okt 2007, 20:05

Sid schreef:ik kan de mini zometeen weer ophalen, ze belden om te zeggen dat er een nieuwe multiriem gemonteerd is.

edit: mini opgehaald, maar piepen doettie nog steeds :? monteur zei dat hij er echt goed naar had gekeken, maar het ook in een spanrol oid kan zitten.
Sid, ik heb zonet een nieuw topic gestart over volgens mij precies hetzelfde geluid als jij hebt (tjilpend geluid bij koude motor) Bij mij hebben ze precies hetzelfde traject doorlopen als ze bij jouw gaan doen. Eerst de V-snaar, toen de multiriem, toen een spanner op een van de riemen, maar allemaal zonder resultaat. Die MINI bleef piepen (bij koude motor). De oplossing was de dynamo en de riem die daarop loopt losmaken, zich laten zetten en weer vastzetten. Heel simpel maar na weken/maandenlang dealerbezoek de oplossing.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

17 okt 2007, 08:36

harmar schreef:
Sid schreef:ja, denk morgen even een afspraak maken. ze zullen er nieuwe spanrollen op gaan zetten.
baal er wel van dat ik WEER terug moet, ze regelen maar een leenauto ofzo, heb niet een auto gekocht om te fietsen of ze hadden het de eerste keer goed moeten doen.
Ben niet anders gewend dan dat ik een leenmini krijg. Gewoon om vragen.
Nee, ik ben het wel met Sid eens dat ze dat eerst zelf uit redelijkheid moeten voorstellen. Wel zo netjes toch, lijkt me?!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

17 okt 2007, 11:36

thanks sepp! ik zal het zeggen als ik eindelijk eens tijd heb om langs te gaan...
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

17 okt 2007, 12:16

Ik dacht dat ik het verkeerd had opgeschreven, maar op pagina 3 (direct na het maken van de afspraak) staat ook 17 Oktober... :? Ik stond vanmorgen dus voor niks bij Renova, want ik zou morgen pas een afspraak hebben.

Ik dacht "dan laat ik de auto nu achter", maar dat kon niet, want ze hadden geen leenauto/vrije demo's... :evil: Kan ik morgenochtend wéér terug naar Breda en dan vrijdag nog een keer om m'n auto op te halen. :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

17 okt 2007, 21:14

Mooi waardeloos.
Ik heb ook nog niks vernomen van de dealer (of de dealer van Mini Nederland). :(
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

18 okt 2007, 17:31

De Mini staat bij de dealer wegens een parkeerschade (veroorzaakt door een medeweggebruikster).
Net gebeld of ik hem morgen kon ophalen. Niet dus.
Ze gaan ook gelijk kijken voor "het geluid".
Hopelijk weet ik ,na het weekend, dan wat de oorzaak kan zijn.
Hou jullie op de hoogte.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

18 okt 2007, 17:44

Mijn auto staat momenteel in Breda voor vandaag en morgen. Ik had een lijstje opgesteld met problemen en die gaan ze allemaal netjes verwerken zei Arjan, dus dan zou het goed moeten komen.

Morgen weer ophalen. Ik ben benieuwd. :wink:

@harmer:
Veel schade?
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

19 okt 2007, 10:59

CooperS-lightningblue schreef: Veel schade?
Bumper/spoiler rechtsvoor beschadigd (krassen + deukje)
Krassen op spatbordrand.
Koplamp geschaafd + chromen ring kapot
Motorkap gedeukt onder de koplamp + vervormd.
M.a.w. een leuke schade. Gelukkig heeft degene die dat gedaan heeft zich wel gemeld. (Netjes :) )
Ik heb de auto dinsdag weggebracht zou hem vandaag terugkrijgen maar ze wilden toch de wagen houden ivm het schakelgeluid.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”