Problemen Panoramadak

De 2e generatie vanaf 2006
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

12 apr 2008, 19:12

Is het niet sowieso garantie? of is de wagen al te oud? Ik denk dat garantie bij een wagen hoort, niet bij de eigenaar.
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 nov 2007, 12:31

13 apr 2008, 10:13

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

21 apr 2008, 14:06

deze vrijdag gaat de mini binnen voor het haperen van het schuifdak.
heb al aangegeven dat het wellicht een softwareprobleem is dus hoop dat het vlug opgelost word.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

21 apr 2008, 14:14

Fabrieksgarantie zit op de auto. Next garantie is niet overdraagbaar.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

22 apr 2008, 14:53

Ons dak is weer gerepareerd. Hij opent echter niet meer automatisch, dus je moet de schakelaar vasthouden. Lag aan het motortje dacht ik dat de monteur zei. Volgende keer wordt dat gefixt. Versnellingsbak is nog steeds niet in orde.
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

22 apr 2008, 14:54

Sinds vanochtend moet ik mijn S-je missen.
Hij staat bij de garage om het schuifdakprobleem op te lossen (en de JCW shiftgearlights erop te zetten :mrgreen: ).
Helaas is het geen eenvoudig softwareprobleempje :? ... op dit moment weet men nog niet wat het dan wel is.
Vandaag weer ophalen gaat sowieso niks worden. :|
Ik heb nu wel de kans om een keertje in een Clubman te rijden :) .. het is dan wel een diesel - dus niet errug snel - , maar hij valt me qua comfort en rijeigenschappen 100 % mee eigenlijk!

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 apr 2008, 15:38

Mijn dak wil soms niet open als die de hele dag in de zon heeft gestaan.. ff een handje helpen en hij gaat pas open :? opzich niet zo heel erg en ik laat het lekker zo, want de mijne heeft geen last van windgeruis, vd week ff in een R56 gereden uit 2007, en tering wat een verschil zeg! Ben bang dat ik dat dan ook ga krijgen.. windgeruis, jak!
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

22 apr 2008, 16:34

@Hans: het probleem met mijn dakkie is ook zo begonnen. Ik had dan ook niet zo´n haast om bij de garage te komen, want met een klein beetje helpen ging ie wel open... totdat hij openstond en niet meer dicht ging!! :shock:

Bij mij gelukkig helemaal geen windgeruis..hopelijk blijft dat zo...
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

25 apr 2008, 11:38

Ik rij sinds woensdagavond alweer in mijn eigen wagentje!!
Volgens de garage hebben ze de software helemaal opnieuw ingelezen en daarmee is het probleem toch verholpen.

Wat lekker om weer me het dakje open te kunnen rijden!! :zon
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 apr 2008, 12:03

zag hem staan @ jdj a'foort ;)
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

25 apr 2008, 13:47

om 8u had ik de mini binnen gestoken deze morgen, ben dan eindelijk gaan slapen en om 10u kreeg ik al een berichtje dat hij klaar stond...
ben eens benieuwd wat ze gaan gedaan hebben.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

08 jun 2008, 22:15

Vandaag stond de MINI de hele middag voor het eesrt vol in de zon. Bij het instappen gelijk de dak proberen te openen maar helaas pindakaas. Eerst maar eens een stukje gereden met de airco vol aan. Na zo'n 5 minuten de auto in de schaduw gezet en geprobeerd het dak te openen. Dat ging eerst niet maar later weer wel. Vooral bij het dicht klappen maakte het een klemmend geluid. Na ongeveer 15 minuten rijden met de airco vol aan dezelfde actie herhaald. Nu ging alles probleemloos open en dicht zonder rare geluiden. Zijn de constructies tegenwoordig gevoeliger? Bij de vorige MINI nooit problemen gehad met het dakraam. Zal de dealer erop wijzen als de auto volgende week voor een beurt gaat.
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mei 2007, 13:43

08 jun 2008, 22:56

Ik had vandaag hetzelfde probleem. De MINI had een tijdje in de volle zon gestaan en was van binnen behoorlijk warm geworden. Maar het dak wilde niet open :evil:
Het (zwarte, metalen) dak voelde nogal heet aan. Na zo'n 10 minuten rijden, met de ramen open, voelde het dak een stuk minder warm aan en toen ging het glazen dak ook zonder problemen open. Blijkbaar zet het dak door de warmte zo ver uit, dat het panoramadak vastgeklemd komt te zitten.
Wel een minpuntje voor BMW/MINI hoor... :{
bumblebm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:39

02 jul 2008, 12:44

works915 schreef:Vandaag stond de MINI de hele middag voor het eesrt vol in de zon. Bij het instappen gelijk de dak proberen te openen maar helaas pindakaas. Eerst maar eens een stukje gereden met de airco vol aan. Na zo'n 5 minuten de auto in de schaduw gezet en geprobeerd het dak te openen. Dat ging eerst niet maar later weer wel. Vooral bij het dicht klappen maakte het een klemmend geluid. Na ongeveer 15 minuten rijden met de airco vol aan dezelfde actie herhaald. Nu ging alles probleemloos open en dicht zonder rare geluiden. Zijn de constructies tegenwoordig gevoeliger? Bij de vorige MINI nooit problemen gehad met het dakraam. Zal de dealer erop wijzen als de auto volgende week voor een beurt gaat.
Ik heb net hetzelfde probleem. Redelijk vervelend, want via zo'n dak zou je zo de ergste warmte uit je auto kunnen laten ontsnappen.

Wat zei de dealer?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

02 jul 2008, 13:42

Bij mij doet hij ook ambetant als hij in de zon gestaan heeft, een duwtje achteraan het voorste deel doet wonderen.
Maar dit mag eigenlijk niet zijn, ontwerpfout!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”