Wat zou jij vragen aan MINI designer Gert Hildebrand?

Alle informatie over dit grote internationale MINI-evenement in Nederland.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

18 jun 2007, 19:35

Komt er een potentere versie (meer dan de 193 pk JCW-versie) van de R56. En met 4-wielaandrijving please. Mag 50.000+ kosten.
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jun 2007, 19:49

4 wielaandrijving lijkt me een heel goed plan. dan ruil ik mijn huidige Mini direct in!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 jun 2007, 19:52

florisvandam schreef:waarom de achterbrug zilver is i.p.v. gewoon zwart!.
Dat is simpel te beantwoorden, die is van aluminium dus waarom zwart gaan spuiten als je kan laten zien aan de klant dat je aan gewichtbesparing doet via aluminium?

Vraag voor Hilderbrandt?
Hoe heeft hij de reacties op de R56 ingeschat van de 1ste generatie bezitters, m.a.w. is de 2e generatie ontwikkeld om nieuwe klanten naar MINI te trekken of de bestaande over te laten stappen?
(ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hij mag het zelf zeggen :) )

Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho. De auto wordt er flink zwaarder en complexer van. Met een goede sper, goed onderstel en een beetje camber op de voorwielen kom je een heel eind. Ik heb op Zandvoort al meerdere RS3's ingehaald waarvan één met gechipte 260 pk en racelicensie. De 245 pk die ik nu heb kan ik prima kwijt op de voorwielen.
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jun 2007, 20:02

nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.

voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

18 jun 2007, 20:10

DIY Rearwheel drive? Iets voor jou, Erce?

Het zou zeker wat zijn. 4x4 zou hem te zwaar maken denk ik. Maar het zou iets zijn als er een crossover zou komen. Je ziet het nu veel in de markt dat men da doet. Of het slim is een tweede vraag en moet je op deze manier het merk Mini uitmelken dat is de derde.

MR
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

18 jun 2007, 20:15

Volkswagen heeft met de Golf GTi en de New Beetle een paar "blunders" begaan.

De New Beetle bleek bij introductie veel te duur en veel te ver van het origineel te staan.
Dit heeft BMW met de Mini op een schitterende manier vermeden.

Maar...
De oer-Golf GTi is generatie na generatie afgevlakt tot een comfortabele, veilige, snelle, rationeel verantwoorde auto. Tijdens die groei heeft ie echter telkens meer charme en charisma van de oer-GTi verloren.
Dit signaal laten de eigenaren van de 1e generatie Mini ook al horen!!!)
Pas enkele decennia later wist VW het verval te stoppen en lanceerde weer een "echte" GTi.

Gaat de Mini een zelfde levenscyclus als de Golf GTi tegemoet, of gaat men de Mini ervan behoeden om tot een gezapige familiekoets te worden?
Laatst gewijzigd door Jenkins op 18 jun 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

18 jun 2007, 20:15

èrcé schreef:nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.

voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
Ook meteen een mooiere gewichtsverdeling! Lijkt me een leuk project ja een MINI met achterwielaandrijving! :mrgreen:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jun 2007, 20:18

het lijkt me een onmogelijk project, aangezien er gewoon te weinig ruimte is om zoiets zelf te knutselen. kan alleen wanneer een mini van de grond af aan opnieuw wordt ontworpen en opgebouwd, maar man man, wat een gooi en smijtbak zou het dan zijn zeg!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

18 jun 2007, 20:38

Berthil schreef:Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho.
Ik ga net iets vaker naar de sneeuw en rij ook, net als veel andere MINI-rijders, vaak in de regen en voor mij zou een MINI met 4-wielaandrijving en minimaal 240-250 fabrieks-pk's een absoluut hebbeding zijn. En, op een nat Zandvoort (komt toch ook wel eens voor :wink: ) is er een winst van 10% te behalen, zie onderstaande link!

Voor Hans zou dat een tijd rond of onder de 2 minuten betekenen:mrgreen:




http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... 004_43.php
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

18 jun 2007, 22:11

Liegebeest heeft eerder geschreven: http://www.vacature.com/scripts/Actueel ... tsLoaded=1

Hij kon de link nog niet posten.....

MR
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

18 jun 2007, 22:13

@MR: dank om de link te posten. Ik heb aan het artikel meegewerkt, maar de echte credits gaan naar collega Evy in New York :)
Nu is 't mijn beurt :)

Het oude interview roept bij jullie misschien nog vragen op, vandaar dat ik 'm even wou meegeven.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 jun 2007, 22:15

Wij kunnen er ok wat van (in het nieuws), en met foto :)

Afbeelding
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wassenaar
Berichten: 267
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:47

19 jun 2007, 00:30

Waarom zijn de ruitenwissers onder de motorkap gegaan ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

19 jun 2007, 00:32

Boudie schreef:Waarom zijn de ruitenwissers onder de motorkap gegaan ?
Ook een makkie :)
Zodat de voetganger en/of fietser zich niet verwond aan de ruitenwisser(s) als ze tegen je op knallen en over de motorkap gaan :)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

19 jun 2007, 08:04

Vraag even of Gert eindelijk de MINI roadster tekening af heeft ;) :P
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “MINI United 22-24 juni 2007 Zandvoort, Nederland”