Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:35
door Miniboard
Komt er een potentere versie (meer dan de 193 pk JCW-versie) van de R56. En met 4-wielaandrijving please. Mag 50.000+ kosten.

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:49
door èrcé
4 wielaandrijving lijkt me een heel goed plan. dan ruil ik mijn huidige Mini direct in!

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:52
door Berthil
florisvandam schreef:waarom de achterbrug zilver is i.p.v. gewoon zwart!.
Dat is simpel te beantwoorden, die is van aluminium dus waarom zwart gaan spuiten als je kan laten zien aan de klant dat je aan gewichtbesparing doet via aluminium?

Vraag voor Hilderbrandt?
Hoe heeft hij de reacties op de R56 ingeschat van de 1ste generatie bezitters, m.a.w. is de 2e generatie ontwikkeld om nieuwe klanten naar MINI te trekken of de bestaande over te laten stappen?
(ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hij mag het zelf zeggen :) )

Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho. De auto wordt er flink zwaarder en complexer van. Met een goede sper, goed onderstel en een beetje camber op de voorwielen kom je een heel eind. Ik heb op Zandvoort al meerdere RS3's ingehaald waarvan één met gechipte 260 pk en racelicensie. De 245 pk die ik nu heb kan ik prima kwijt op de voorwielen.

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:02
door èrcé
nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.

voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:10
door MR
DIY Rearwheel drive? Iets voor jou, Erce?

Het zou zeker wat zijn. 4x4 zou hem te zwaar maken denk ik. Maar het zou iets zijn als er een crossover zou komen. Je ziet het nu veel in de markt dat men da doet. Of het slim is een tweede vraag en moet je op deze manier het merk Mini uitmelken dat is de derde.

MR

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:15
door Jenkins
Volkswagen heeft met de Golf GTi en de New Beetle een paar "blunders" begaan.

De New Beetle bleek bij introductie veel te duur en veel te ver van het origineel te staan.
Dit heeft BMW met de Mini op een schitterende manier vermeden.

Maar...
De oer-Golf GTi is generatie na generatie afgevlakt tot een comfortabele, veilige, snelle, rationeel verantwoorde auto. Tijdens die groei heeft ie echter telkens meer charme en charisma van de oer-GTi verloren.
Dit signaal laten de eigenaren van de 1e generatie Mini ook al horen!!!)
Pas enkele decennia later wist VW het verval te stoppen en lanceerde weer een "echte" GTi.

Gaat de Mini een zelfde levenscyclus als de Golf GTi tegemoet, of gaat men de Mini ervan behoeden om tot een gezapige familiekoets te worden?

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:15
door CooperS-lightningblue
èrcé schreef:nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.

voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
Ook meteen een mooiere gewichtsverdeling! Lijkt me een leuk project ja een MINI met achterwielaandrijving! :mrgreen:

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:18
door èrcé
het lijkt me een onmogelijk project, aangezien er gewoon te weinig ruimte is om zoiets zelf te knutselen. kan alleen wanneer een mini van de grond af aan opnieuw wordt ontworpen en opgebouwd, maar man man, wat een gooi en smijtbak zou het dan zijn zeg!

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:38
door Miniboard
Berthil schreef:Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho.
Ik ga net iets vaker naar de sneeuw en rij ook, net als veel andere MINI-rijders, vaak in de regen en voor mij zou een MINI met 4-wielaandrijving en minimaal 240-250 fabrieks-pk's een absoluut hebbeding zijn. En, op een nat Zandvoort (komt toch ook wel eens voor :wink: ) is er een winst van 10% te behalen, zie onderstaande link!

Voor Hans zou dat een tijd rond of onder de 2 minuten betekenen:mrgreen:




http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... 004_43.php

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:11
door MR
Liegebeest heeft eerder geschreven: http://www.vacature.com/scripts/Actueel ... tsLoaded=1

Hij kon de link nog niet posten.....

MR

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:13
door liegebeest
@MR: dank om de link te posten. Ik heb aan het artikel meegewerkt, maar de echte credits gaan naar collega Evy in New York :)
Nu is 't mijn beurt :)

Het oude interview roept bij jullie misschien nog vragen op, vandaar dat ik 'm even wou meegeven.

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:15
door Berthil
Wij kunnen er ok wat van (in het nieuws), en met foto :)

Afbeelding

Geplaatst: 19 jun 2007, 00:30
door Boudie
Waarom zijn de ruitenwissers onder de motorkap gegaan ?

Geplaatst: 19 jun 2007, 00:32
door Berthil
Boudie schreef:Waarom zijn de ruitenwissers onder de motorkap gegaan ?
Ook een makkie :)
Zodat de voetganger en/of fietser zich niet verwond aan de ruitenwisser(s) als ze tegen je op knallen en over de motorkap gaan :)

Geplaatst: 19 jun 2007, 08:04
door Arjan
Vraag even of Gert eindelijk de MINI roadster tekening af heeft ;) :P