Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 okt 2010, 17:32

Ik ging zelf van een twee-spaaks MF naar een driespaaks (tijdelijk zonder MF). Let er op dat je de facelift variant van het driespaaksstuur pakt. NNP.be verkoopt ze nog met die schakelhendeltjes maar die heb je er zo vanaf. Zitten knopjes e.d. allemaal bij voor iets van 90 euro.

Succes! Het is de moeite zeker waard!
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

01 okt 2010, 20:37

facelift variant?

de schakelhendeltjes zijn voor de automaat
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
eyerule
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 sep 2010, 11:28

04 okt 2010, 13:11

henne schreef:nee naar mijn weet werkt het niet!
je aansluiting voor audio zit niet in je sleepring/stuurkolomschakelaar verwerkt en ook de bedrading niet!
En wat als ik dan zo'n sleepring koop? Werkt het dan wel, ligt de bedrading er al voor? Of moet ik de bedrading helemaal trekken?
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

04 okt 2010, 18:10

eyerule schreef: En wat als ik dan zo'n sleepring koop? Werkt het dan wel, ligt de bedrading er al voor? Of moet ik de bedrading helemaal trekken?
Heb je pagina1 van dit topic gelezen? :s
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

09 mei 2011, 08:33

zeer interessant dit...

Heb zojuist eens goed alles nagelezen en zit eigenlijk nog met een vraag...

Heb eens even gekeken bij nnp en zag daar inderdaad de stuurtjes. Er staat echter niet bij als dit voor r56 of r50 is. Deze zijn niet gelijk toch? ik dacht ergens gelezen te hebben dat beide niet uitwisselbaar zijn.

Joeri
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

09 mei 2011, 21:02

Deze zijn inderdaad niet uitwisselbaar

r56:
Afbeelding

r53:
Afbeelding

ps. de schakelflippers hebben hier niks mee te maken
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

09 mei 2011, 22:44

ok dit maakt al een hoop duidelijk. Ben nog niet aan de mini maar zit eraan te komen. Ik zie veel minis zonder CC en dit is toch wel een optie die ik niet meer wil missen...
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

17 mei 2011, 18:54

Voor de verandering dit topic weer eens helemaal doorgelezen, en ik kan geen antwoord vinden voor m'n vraag...

Dat ik voor de inbouw van cruise control een kabelboom, wat connectors en contactplaatjes en uiteraard een sleepring nodig heb, dat snap ik. Maar ik kan niet ontdekken of ik simpelweg de blanco plaatjes op m'n stuur om kan wisselen voor de versie met knopjes, of dat ik een compleet ander stuur nodig heb. Ik wil liefst het twee spaaks stuur wat in de auto zit behouden..
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 mei 2011, 19:10

Als je realoem nakijkt zie je dat het normale stuur en het multifunctionele stuur niet hetzelfde artikelnummer heeft al zijn ze in alle versies opeenvolgend.

Als je wilt weten of het toch past zit er niets anders op dan het gewoon uit te proberen en als je pecht hebt moet je na kopen van de knoppen toch op zoek naar het stuurwiel.

Het verschil kan namelijk liggen in een wel of niet meegeleverd extra draadje.
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

29 mei 2011, 20:37

Berry M schreef:..of ik simpelweg de blanco plaatjes op m'n stuur om kan wisselen voor de versie met knopjes, of dat ik een compleet ander stuur nodig heb. Ik wil liefst het twee spaaks stuur wat in de auto zit behouden..
Ik denk voor 99% dat dat gewoon gaat. Zo was het ook bij het 3 spaaks stuur. Lijkt me sterk dat ze 2 sturen maken alleen voor de MF. Andere artikelnummers is logisch, ivm het bestellen van het juiste retrofit pakket.

Gewoon die knoppen regelen en een weekje vrij nemen 8)
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

14 jul 2011, 20:13

Het grote verschil tussen een MF-stuur en een non-MF-stuur is dat een MF-stuur aan de achterzijde inkepingen voor de radio-bediening heeft. De rest van het stuur is hetzelfde, en dus heb ik vanmorgen de bediening voor cruise control in een non-MF-stuur gezet...

Op de foto's ligt links het non-MF-stuur met de cruise control bediening, en ligt rechts het donor stuur:

Afbeelding

Afbeelding

Mocht u zich afvragen waarom ik niet gewoon het MF-stuur in de auto zet: Ik weet zeker dat ik mezelf aan de knopjes voor de radiobediening ga ergeren, terwijl ik deze knopjes niet kan en wil gebruiken.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Ombouw naar MF, Cruise Control inbouw OEM en LEDs vervan

15 jul 2011, 21:46

Rein schreef:http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/4456/24746.jpg
1 voor 1 overpinnen op de nieuwe X60004 :shock:
Ik ben er nu uit waarom dit moet. De gaatjes zijn net niet groot genoeg gemaakt op de originele connector, dus simpelweg erbij pluggen gaat niet. Je moet ze ompinnen. Nog een zere rug van het gebogen staan :D

http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/4456/24747.jpg
bijna alles omgezet. ook 2 draden toegevoegd
Nu de boel bij mij toch los ligt, heb ik maar even een foto van het bewuste blokje gemaakt:

Afbeelding

Wat een klote werkje is dit zeg! De pinnetjes willen niet goed op hun nieuwe plek vastklikken, en als je er naar kijkt breken ze al af... De oplossing hiervoor was om vier pinnetjes erin te klikken, en ze dan snel met het blauwe borgpennetje te borgen. Vervolgens weer vier pinnetjes erin drukken, en deze ook borgen. Enz...
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Borne
Berichten: 277
Lid geworden op: 30 nov 2010, 19:37

Stuurwiel van non-MF naar MF R50-2003

18 mar 2012, 14:53

Omdat ik cruise control mis, ben ik op zoek naar wat mogelijkheden.
Heb nu een standaard 2-spaaks stuur (prefacelift) met 2 claxon knoppen.
Zijn de volgende opties mogelijk i.c.m. inbouwpakket cruisecontrol (origineel BMW?)

- 2-spaaks MF stuurwiel met inbouwpakket
- alleen knoppen voorzijde bestellen voor op huidige stuur met inbouwpakket
- 3-spaaks MF stuurwiel met inbouwpakket

Zit er nog verschil in inbouwpakket bij 3-spaaks en 2-spaaks stuurwiel?
Alvast bedankt (oja als iemand toevallig 10 sturen op voorraad heeft liggen, laat maar weten :) :lol: )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

18 mar 2012, 15:19

Berry heeft het ooit gedaan. Je kan de zoekfunctie gebruiken om het topic te vinden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

18 mar 2012, 15:51

Ik ga hetzelfde nog doen :D

Het goedkoopste is volgens mij een 2-spaaks stuur optie je moet wel een andere sleepring kopen voor zover ik weet, deze bevat de extra aansluitingen voor je stuur. Tevens moet je het laten activeren bij de dealer, of je moet het zelf activeren met een odb kabel met NSCexpert.

De mooiste optie is een 3-spaaks stuur, deze optie is duurder omdat je een airbag moet kopen welke bijna nooit 2e hands worden aangeboden.

Het een en ander is wel zelf te monteren met een beetje handigheid/geduld, er staat een diy op deze site.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”