Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

19 dec 2014, 16:42

Marcel, bedankt voor het meedenken. :D

Ik heb ondertussen contact gehad met de BMW dealer in Hoogeveen, en zij zeiden dat ze mij hier niet mee verder kunnen helpen... Gelukkig hebben ze me wel doorverwezen naar een iemand in Deventer die vaker zulke grapjes oplost. Daar ga ik maandag-ochtend langs. Hopelijk kan hij de cruise-control weer normaal werkend krijgen. Ik laat wel even weten hoe en wat, misschien dat andere mensen hier ook hun voordeel mee kunnen doen.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

19 dec 2014, 16:48

Berry M schreef:Ik rijd al een paar jaar zonder problemen met een retrofit cruisecontrol rond. Maar nu ik een ander blok heb, weigert m'n CC in de 4e, 5e en 6e versnelling. In de 1e, 2e en 3e vertanding is er echter niets aan de hand... Heeft iemand misschien een goeie tip wat er aan de hand kan zijn? Maar vooral hoe ik de boel weer fatsoenlijk werkend krijg?
Mijne doet het ook niet meer sinds de ombouw, al heb ik dat niet in 1, 2 of 3 getest. Ik dacht dat het kwam omdat de donor-auto geen cruise had...

Ik heb eens gelezen bij iemand die z'n Cooper ombouwde naar 6-bak, dat het ook niet meer werkte. Dus lijkt me geen kapotte sensor oid. Staat geloof ik in dat "Fixing the weak link" document: http://personal.stevens.edu/~jdunn/Fixi ... akLink.pdf
gilamonyet
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2015, 12:43

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

02 jan 2015, 12:52

Mooie DIY, erg duidelijk!

Binnenkort de spullen aanschaffen en dan ga ik dit ook doen in mijn R50.

Heb zelf een nieuw 3 spaaks-MF stuur gekocht maar heb nog geen MF sleepring, dus dat moet nog even wachten.

Waar ik mij wel over verbaasde is dat er op mijn toerenteller wel al een indicatie zit voor cruisecontrol.
Het lijkt mij alleen stug dat de vorige eigenaar express het MF eruit heeft gehaald.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

02 jan 2015, 13:03

Dat indicatielampje zit standaard in de toerenteller...
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
rubke08
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2015, 17:58

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

10 jul 2015, 18:53

heb mini cooper,works 2003 cruise werkt niet, nou zie ik ,er zit geen schakelaar op t koppelingspedaal
kunt u mij vertellen welke kabel/stekker daarop moet, weet ik wat ik zoeken moet in de buurt
cruise lampje blijft branden ,maar doet t niet
gr Rob
Antoon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2015, 16:11

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

30 dec 2015, 17:54

Hallo allemaal
Een hele klus.
Petje af.
Nu zit het bij mijn al ingebouwd, en werk het gewoon, echter er is een ledje kapot denk ik onder de plus van de cruise control.
Kan ik dit zelf verhelpen, door aan achterzijde paneel los te schroeven.
Gr Antoon
Fruesink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:45

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

20 sep 2018, 15:22

Goedemiddag kunt u mij nog helpen aan de benodigde handleiding 01290398363 , ik wil namelijk het zelfde project gaan uitvoeren op de Mini R50 van mijn zoon.

Alvast mijn dank.

Mvg. Frank
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

20 sep 2018, 18:32

Frank,

Rein, die deze DIY ombouw is gestart is het laatst in juli 2016 actief geweest dus ik denk dat hij dit niet gaat lezen. Als je hem wil bereiken zou ik hem via je gebruikerspaneel een Persoonlijk Bericht (PB) sturen.

Succes, Milco
Fruesink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:45

Re: Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

22 sep 2018, 00:20

Bedankt voor de Tip Milco, ik heb hem zojuist een bericht verstuurd via mijn gebruikerspaneel ....... nu hopen dat ik een reactie terug krijg, zonder handleiding durf ik dit project niet aan.

Mvg. Frank

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”