R50 voorzien van een R56 Cooper S uitlaat DIY

Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

17 mar 2012, 23:38

Mooie handleiding :D , maar vraagje had je de knik niet gewoon kunnen laten zitten en de originele pijp verderop kunnen doorslijpen en op koppelen?
Dan had je misschien niet hoeven te lassen, en had je het met een klem kunnen doen? Zie bij Berthil ook die knik zitten.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

18 mar 2012, 10:04

Ronald Schuit schreef:Mooie handleiding :D , maar vraagje had je de knik niet gewoon kunnen laten zitten en de originele pijp verderop kunnen doorslijpen en op koppelen?
Dan had je misschien niet hoeven te lassen, en had je het met een klem kunnen doen? Zie bij Berthil ook die knik zitten.
Ja dat zou een stuk makkelijker zijn maar ging mij niet lukken.
De originele pijp zit in het midden ook nog gebeugeld en wil voor geen cm uit het midden.
Ik weet niet hoe berthil dit gedaan heeft maar bij mij kon dit niet.
Misschien met een flexibel stuk?
Want het passtuk is rvs en de pijp niet dus het lassen is wat lastiger...Heb ik laten doen.
De demper zelf is dan vreemd genoeg wel weer rvs volgens mij.
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

24 mar 2012, 20:12

Zo vandaag ook de klus geklaard in ca. 2 uurtjes. Ik heb de uitlaat dus een stuk verderop doorgeslepen en heb geen verloop nodig gehad want de nieuwe iotlaat schuift precies over de orginele uitaat.

Heb het wel op een autobrug gedaan want denk ik aanzienlijk tijd scheelt.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

24 mar 2012, 20:42

Post Ff wat foto's. Hoe is de sound? Ik kon met die rare knik in de pijp niet veel
En wilde een recht stuk naar de demper toe. De pijp schuiift er inderdaad overheen
Maar pastte mijn inziens niet goed genoeg. Ben wel happy met het resultaat.
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

24 mar 2012, 21:31

Heb nog geen foto's gemaakt doe ik morgen wel even. De pijp komt gewoon op de orginele manier want in de orginele pijp zit precies dezelfde buiging als de R56 demper. Het geluid is gewoon super, niet super veel lawaai gewoon precies goed. Ik heb een splinternieuwe originele R56 gemonteerd dus in het begin stonk en rookte hij aardig. Ik had alleen de bumperstrip binnengekregen dus deze moet ik dinsdag nog even monteren. De uitlaatsteunen zijn trouwens gewoon te monteren met de orginele bumper ruimte zat om ze erin te schuiven.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

25 mar 2012, 00:18

Ben benieuwd naar de pics.
Mooi dat de bumper er niet af hoefde, bij de Cooper S bumper
moet in ieder geval het roostertje eruit anders krijg je de beugel er niet in.
De standaard bumper komt ook niet naar binnen als bij de S.
Als je de Cooper S onderstrip hebt dan heb je ook nog de zijstrippen
nodig anders past het niet.....
Vreemd dat het bij mij niet netjes paste misschien dat de vorige eigenaar van
De uitlaat deze wat verbogen heeft? Nu past het perfect maar ik moest inderdaad
Wel laten lassen en een rvs verloopstuk kopen.
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

25 mar 2012, 18:09

Hierbij de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

26 mar 2012, 11:58

Ziet er goed uit! Misschien moet je de uitlaat nog wat verder naar voren plaatsen hij steekt nu nog wat ver uit.
Hij moet eigenlijk zover mogelijk naar voren.
Passing van de pijp lijkt goed te gaan.
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

26 mar 2012, 13:34

Dick en Natascha schreef:Ziet er goed uit! Misschien moet je de uitlaat nog wat verder naar voren plaatsen hij steekt nu nog wat ver uit.
Hij moet eigenlijk zover mogelijk naar voren.
Passing van de pijp lijkt goed te gaan.
Lol de pijp zit vastgelast dus laat hem lekker zitten :mrgreen: Nu zit de uitlaat bevestiging van het frame en uitlaat precies onder elkaar. Ik dacht dat het zo hoorde :lol: ik wacht morgen even af dan heb ik de goede bumperstrip. Eens kijken hoe het dan lijkt. Geluid is echt super kom alleen 300pk te kort :roll:
Voorkeursinstellingen? BMW SSS is super
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

01 apr 2012, 23:09

Jammer dat deze al vastgelast zit dan wordt wat naar binnen verplaatsen wat lastig :oops:
Bij mij zit de demper zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

02 apr 2012, 21:07

Hmm misschien steekt die dan idd wat ver uit, ach ik kijk het nog even aan en anders las ik hem nog wel een keer opnieuw. Enigste is dan die dan niet meer rechtstandig in de ophanging hangt, en ben bang dat er dan verkeerde krachten op komen te staan. Trouwens de strippen die je voor een orginele bumper nodig bent passen niet super lekker dus daar moet ik nog wat op bedenken :evil:
Voorkeursinstellingen? BMW SSS is super
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

02 apr 2012, 22:04

Wel vreemd dat de strippen niet goed passen.
Ik had op de S bumpers achter eerst de cooper strippen zitten en dit paste ook prima
Dus het zou moeten passen. Zijn het wel originele?
Ronald Schuit
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deventer
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:02

02 apr 2012, 22:09

ja zijn de orginele de strippen onafhankelijk van elkaar passen perfect. Alleen als je ze monteert dan sluiten ze niet strak aan op elkaar en tegen elkaar net alsof er een drupje lijm tussen moet :lol:
Voorkeursinstellingen? BMW SSS is super
Misterman
Be Mini
Be Mini
Locatie: Heemskerk
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:49

05 apr 2012, 22:20

Mocht ik over een paar jaar mn aus-puff moeten vervangen, dan ga ik zeker even kijken of ik dit ook kan doen. Ik zou graag een fimpje willen horen... met nadruk op "horen" :-)
tsmit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:30

21 apr 2013, 09:58

Ik heb bij Roy ook onlangs op mijn R50 (facelift) een Cooper S uitlaat laten plaatsen.
Leek een probleem met name door de kunststof onderdorpel van de bumper (de rechter uitlaat uitsparing).
Maar het uiteindelijk toch prima gelukt. Roy heeft de uitlaat er vakkundig onder gezet, en ik de kunststof onderstrip (vakkundig...) gefixed. Dit heb ik gedaan door de uitsparing op te vullen met ander stuk bumper kunststof (aan achterzijde met poyester mat/hars en voorkant plamuur, daarna met Innotec Structure Coat gespoten voor de bobbeltjes structuur en afgemaakt met mat zwarte lak. Nagenoeg onzichtbaar! Zie de foto's van het project in mijn Gallery.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”