R50 voorzien van een R56 Cooper S uitlaat DIY

Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vianen
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:55

28 apr 2013, 21:43

tsmit schreef:Ik heb bij Roy ook onlangs op mijn R50 (facelift) een Cooper S uitlaat laten plaatsen.
Leek een probleem met name door de kunststof onderdorpel van de bumper (de rechter uitlaat uitsparing).
Maar het uiteindelijk toch prima gelukt. Roy heeft de uitlaat er vakkundig onder gezet, en ik de kunststof onderstrip (vakkundig...) gefixed. Dit heb ik gedaan door de uitsparing op te vullen met ander stuk bumper kunststof (aan achterzijde met poyester mat/hars en voorkant plamuur, daarna met Innotec Structure Coat gespoten voor de bobbeltjes structuur en afgemaakt met mat zwarte lak. Nagenoeg onzichtbaar! Zie de foto's van het project in mijn Gallery.

Top gedaan hoor!
Blijft een top mod!
Groetjes dick
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 mar 2018, 18:33

Re: R50 voorzien van een R56 Cooper S uitlaat DIY

26 mar 2018, 20:02

Ziet er echt prachtig uit! ik heb sinds 3 weken eindelijk ook een mooie Britisch Racing Green met wit dak Mini Cooper met prachtige 17 inch velgen en dacht meteen al aan het verplaatsen van de uitlaat naar het midden. Je uitleg met foto's is echt super en zeer duidelijk, hartelijk dank daarvoor. gelukkig kan ik zelf heel veel zelf doen, inclusief de uitlaat lassen dus dat scheelt weer. Nogmaals hartelijk dank voor je duidelijke uitleg. Groeten René

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”