Aux kabel aansluiten

Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Aux kabel aansluiten

02 mei 2022, 15:13

jeroenemo schreef:Hoi mini rijders,

Voor wie het handig vindt heb ik een aantal foto's gemaakt om te laten zien hoe je heel goedkoop en makkelijk een aux kabel aansluit op de originele boost radio/cdspeler vanaf 2003
Er staat natuurlijk al wat op het forum en hoop dat het zo wat duidelijker wordt...

Op YouTube vind je ook eventueel filmpjes....

Je hebt nodig:

-Torx maat 20
-En een setje om de dashboard panelen te demonteren
Ook te bestellen op aliexpess:

Afbeelding

Het begint met het kopen van de kabel.
Ik heb m zelf gekocht op aliexpess voor € 3,25 incl. Verzendkosten.

Afbeelding

Als je de kabel binnen hebt ga je aan de slag...

Je begint met de kap onder het stuur los te trekken/klikken die vast zit met pennetjes, zie de groene cirkeltjes.
Dit om bij het schroefje te komen in het rode cirkeltje.
Schroef ook de overige schroefjes los van de alu kunststof staanders.

Afbeelding

Vervolgens schroef je de schroefjes los van de kap van de kmteller, zie de groene cirkeltjes.
Daarna trek/klik je het kunststof paneel naar boven om de alu staanders los te krijgen of opzij te duwen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu kun je de schroefjes losdraaien van de radio en de radio naar voren schuiven.

Aan de achterkant zie je een opening waar de stekker van de aux kabel inpast. Kan maar op 1 manier. Zie groen cirkel.

Afbeelding

Nu kun je zelf bepalen waar je de kabel naar toe laat gaan.
In je dashboardkastje heb je achteraan een kunststof plaatje wat je los kunt klikken.
Ik heb m zelf uitlaten komen bij het luchtroostertje onder het console met de tuimelschakelaars...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt nu met de mode knop kiezel voor aux.
En met het muzieknoot knopje kiezen voor aux level. Hiermee kun je het geluid harder zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Heb je toevallig ook een parrot aangesloten in je auto? Zo ja heb je geen problemen dat die de aux dan niet goed vind?

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

R52 lover :)) :zon

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”